Článek
Nahradit úžasné Ferrari 250 nebylo nic lehkého, ale modelu 275 se to v roce 1964 podařilo. V12 s 60° rozevřením válců, třemi karburátory a dvěma vačkami od Giaoccina Colomba zvětšil objem na 3,3 litru (místo třílitru modelu 250) a posílil na výkon 260 koní (pozdější verze se čtyřmi vačkovými hřídeli měly 300 koní a varianta se šesti karburátory dokonce 320 koní), poprvé se u silničního Ferrari objevuje transaxle koncepce (motor vpředu, převodovka vzadu) a nezávislé zavěšení zadních kol, to vše ukryté v nesmírně elegantní karoserii z pera slovutného Pininfariny (Scaglietti navrhl exkluzivní 275 GTS/4 NART Spyder, kterého vzniklo jen 10 kusů). Byl z toho skvělý úspěch.
Na začátku příběhu 275 byl tenhle žlutý prototyp se šasi #06003 postavený v roce 1964. Původně s krátkým čumákem, ale později dostal delší příď od Scagliettiho a také řadu vylepšení, které bylo třeba otestovat. Proto tento prototyp najezdil nějakých 12 000 kilometrů. V jejich rámci se v lednu 1966 také zúčastnil slavné Rallye Monte Carlo s Giorgiem Piantou za volantem (závodník, testovací pilot a závodní manažer, který mimo jiné dohlížel na triumf Alfy 155 v DTM) a Robertem Lippim jako navigátorem. Přestože nedojeli do cíle, Pianta na tento závod vzpomíná jako na „nejhezčí zážitek mého života“.
Nyní je tento unikátní kousek se silnou historií na prodej. Pokud máte po ruce nějakých 6 až 8 milionů dolarů, určitě si nenechte ujít lednovou aukci Gooding & Co’s Scottsdale, kde se bude dražit. Vůz je v naprosto dokonalém stavu právě ve specifikaci pro Monte Carlo a posledních 25 let strávil v ústraní v soukromé sbírce, takže nový majitel s ním ve společnosti nadělá spoustu parády. Třeba na Rallye Monte Carlo historiků by mu to zatraceně slušelo!