Článek
První obytný vůz z roku 1974 pojmenovaný Argosy byl podobně oble roztomilý a kompaktní (tedy pokud jde takhle označit auto, které na délku měří 6,1 metru), brzy ale začaly motorhome (tak jim říkají Američané) značky Airstream pěkně narůstat – Argosy se vyráběl i v délce 7,1 metru, vyšší třída (od roku 1979) v délkách 7,3 nebo 8,5 metru a později (80. a 90. léta) dokonce až 11,2 metru! Ty už nebyly postavené na základě dodávek, ale měly podvozek rovnou z autobusu...
Postupně ale zájem o tyto luxusní obytné speciály opadal, Airstream (nejspíš kvůli konkurenceschopnosti a snazší homologaci) totiž přešel na konvenčnější šasi, leštěný hliník vystřídal obyčejný laminát a ladné vnější tvary nahradily nudné hrany – současný poslední vyráběný model Interstate je založený na dodávce Mercedes Sprinter a z lesklého a oblého stylu dávných Airstreamů v něm nezbylo už vůbec nic.
VÍTE, ŽE…
Americká vesmírná a letecká organizace NASA používala karavany a obytné vozy Airstream (říkali jim Astrovan) pro převoz astronautů na start rakety. Posádka Apollo 11 strávila po svém návratu na zem nějaký čas v upraveném přívěsu Airstream jako karanténním prostředí.
Tento výstavní model 350LE vyrobený v roce 1992 byl ale jedním z posledních postavených poctivě z hliníku. Podle jména můžete určit, že má na délku 35 stop, tedy 10,7 metru. Třínápravový podvozek je od Chevroletu stejně jako motor 7,4 V8, řízení vám bude ulehčovat automatická převodovka nebo parkovací kamera. Nedávno přepracovaný interiér (v původním duchu) nabídne luxusní pohodlí a kompletní zázemí čtyřem cestovatelům, to vše v naprosto stylovém balení hodném jména Airstream.
Tento kousek s najetými 66 tisíci mílemi (106 tisíc km) je právě na prodej v Anglii (řízení má vlevo, nebojte) u Silverstone Auctions a jeho hodnota se pohybuje někde mezi 2,2 a 2,5 miliony korun. Což je strašná spousta peněz, ale s ohledem na jeho unikátnost na něm nejspíš neproděláte, i když si ho necháte jen pár let. Tak co, jdete do toho?