Hlavní obsah

Ženské světové auto roku 2022 má své vítěze – Jaký měla dámská porota vkus?

Foto: Redakce Garáž.cz

Asociace Světové ženské auto roku (zkráceně WWCOTY) zveřejnila 6 vítězných automobilů. Co myslíte, mají ženy dobrý vkus?

Auto roku je světoznámá soutěž, jejíž sudí hodnotí nově představené modely automobilek už desetiletí, přičemž se hodnotí celá řada aspektů – design, technologie, jízdní vlastnosti, kvalita zpracování, nabídka pohonných jednotek a tak podobně. Odborná porota složená z automobilových novinářů se pak dohodne (v tom horším případě dohaduje) na výsledném vítězi v jednotlivých kategorií. Své favority si však každoročně volí také ženy.

Článek

Odborná porota složená čistě z něžného pohlaví hodnotí svoje auto roku podle obdobných kritérií –na každý vůz ovšem nahlíží trochu jinýma očima a jinou optikou, je tedy zajímavé pozorovat, v čem se potom favorité ženského výběru liší od klasického klání.

Takže jaká jsou auta roku 2022 podle žen?

1. Městské vozy – Peugeot 308

Je zvláštní považovat zrovna typ 308 za „městské“ auto, ale v dnešní době SUV a neustále rostoucích modelů jde rozměrově stále o rozumný vůz. Předchozí 308 sjela z linky v Mulhouse a Sochaux ve více než 1,3 milionu exemplářů a stala se například Evropským autem roku 2014 – nová 308 tedy má na čem stavět.

Kromě příjemně odvážného designu nabízí nová 308 novou generaci inovativního interiéru s názvem i-Cockpit nebo větší rozměry. Skvělé jízdní vlastnosti doplňuje pestrá nabídka benzinových, naftových, případně i hybridních motorizací, takže si vybere prakticky každý.

2. Rodinná SUV – Kia Sportage

Pátá generace oblíbeného SUV Sportage sází na neotřelý vzhled, díky kterému působí futuristicky a nadčasově. V interiéru potom zaujme technologickými vychytávkami a moderní přístrojovou deskou orientovanou na řidiče.

Po stránce techniky zaujme pestrá paleta motorizací – vyberou si příznivci benzinových i naftových agregátů, příznivci průkopnických technologií si pak mohou vybrat mezi hybridními i plug-in hybridními variantami pohonu. Za zmínku stojí i bezpečnostní systémy jako autonomní nouzové brzdění nebo pokročilý adaptivní tempomat spolupracující s navigací, který známe z vozů prémiových segmentů.

3. Velké vozy – Ford Mustang Mach-E

Označení „Mustang“ v názvu prvního elektromobilu automobilky Ford možná mezi zarytými nadšenci dokáže rozvířit vody, sportovně laděnému crossoveru se daří prvotní nátlak ustát. Poutavý design je potom především jakousi poctou originálu, nikoliv nepovedenou napodobeninou – ovšem zda Ford jméno „Mustang“ jen šikovně použil, nebo doslova zneužil, to necháme na čtenářích.

První Ford, který si lze koupit pouze přes internet, nabízí pochopitelně jen jeden typ pohonu, tedy ten elektrický – je však hned několik výkonových variant. Už základní verze s pohonem zadních kol nabízí slušnou dynamiku, vrcholná verze GT s pohonem všech kol potom zvládne sprint na stovku klidně za 3,7 sekundy. Díky šikovnému fordovskému podvozku pak umí maskovat svou hmotnost i v zatáčkách a výhodu pro leckoho mohou představovat také dva kufry jeden vpředu místo motoru a druhý vzadu.

4. Velká SUV – BMW iX

Typ iX při představení působil jako zjevení – a automobilová veřejnost se podle toho také zachovala, u BMW jsou však na víření vod zvyklí. Tato luxusní kosmická loď nabízí nezaměnitelný design, moderní architekturu interiéru a špičkovou techniku.

Jako správné BMW zprostředkovává intenzivní zážitek z jízdy, byť trochu jiným způsobem než jeho soukmenovci se spalovacím motorem. Díky armádě jízdních asistentů se pak typ iX umí řídit (skoro) sám, a nabízí tak vysokou úroveň aktivní bezpečnosti.

5. Výkonná auta – Audi e-Tron GT

Jedna ze silných stránek modelu e-Tron GT je hned na první pohled patrná – jasně, je to vzhled. Poutavý, a přesto elegantní. Šarmantní, a přesto nevtíravý. První opravdu výkonný sériově vyráběný elektromobil značky Audi však umí zaujmout i po stránce výkonů, což však na druhou stranu vyvolává nemalá očekávání…

Pro Audi to však bylo důvodem k tomu, aby si dali opravdu záležet. Typ e-Tron GT je tak jakousi výkladní skříní moderních technologií, která se pyšní poutavými čísly – rozložení hmotnosti přesně 50:50, výkon drtivých 530 koní a reálný dojezd 400 km. To jsou v podstatě údaje srovnatelné se špičkovými supersporty – ovšem v praktičtějším balení.

6. Terénní vozy 4×4 a pick-upy – Jeep Wrangler 4×e

Nová elektrifikovaná verze ikony se přiklání k moderním trendům, přesto nezapomíná na své kořeny – sám Jeep prohlásil, že Wrangler vyvíjel tak, aby zůstaly zachovány jeho terénní schopnosti. Díky tomu je tu i nadále redukce, permanentní čtyřkolka do terénu i pohon všech kol uzpůsobený na asfalt, případně i možnost čistě zadního pohonu.

Kde se exteriér drží zavedených tradic, tam design interiéru jde jasně dopředu – a je to tak dobře, přesto i nadále nabízí staré dobré „budíky“ a analogové ovladače. Chytrý hybridní systém pak nabízí úctyhodnou dynamiku, přitom však umí jet i čistě na elektřinu.

Související témata:
Načítám