Hlavní obsah

Poklady z české Retro Garáže: Do dražby jde hanbaté Garde nebo extrémně zachovalý tuzexový Favorit

Foto: Retro Garáž/Autodrom Most

Do dražby jde tentokrát vesměs jen domácí zboží, ovšem o to více zajímavé to bude.

Je jaro, takže kromě sýkorek navštěvujících budky můžete i vy vyrazit do terénu a zastavit se v sobotu 22. dubna na Výstavišti v Lysé nad Labem, kde se uskuteční tradiční Retro Garáž. Kromě klasické auto-moto veterán burzy se můžete těšit na zajeté aukce vozidel, které nabídnou řadu pokladů převážně z českých luhů a hájů.

Článek

Je to zase tady. S jarem se mimo přírody probouzí také motoristické akce, mezi nimiž nechybí ani tradiční Retro Garáž 2023. Letošní ročník začínající jarní částí se znovu zaměří na klasickou auto-moto veterán burzu, při níž stánkaři s různorodým zbožím spolehlivě zaplní celý areál Výstaviště v Lysé nad Labem.

Foto: Martin Večeřa pro Retro Garáž

Retro Garáž 2023 se opět ponese v duchu burzy a aukcí.

Hlavním bodem programu však budou živé aukce především historických automobilů i motocyklů, zejména tuzemského původu. Mezi nimi nebudou chybět ani vzácné kousky, případně naprosto nesehnatelné pecky. Nabídku poté doplní jeden zahraniční vojenský model, který byl od šroubku zrenovován.

Co tedy krom sympatických moderátorů očekávat? Úvodní aukční blok zahájí dražby motocyklů od koruny, takže se můžete dopředu zaregistrovat a přijít si vydražit například Jawu 50 Pionýr, Stadion S11 s vidlicí smrti nebo Stadion S22.

Foto: Retro Garáž

Je libo Stadion od 1 Kč?

Nebudou chybět ani jawy typu „půlbuben“, Jawa-ČZ 350 se sajdkárou a Pávem, Čezeta 502 „prase“, případně Sport modely Jawy 250 i 350, ikonická Jawa 500 OHC nebo raritní kousky Jawa pro německý obchodní řetězec Neckermann. Tady už budou vyvolávací ceny od pár desítek tisíc po několik set tisíc, jelikož jde kolikrát o velmi raritní mašiny.

Foto: Retro Garáž

K modelu JAWA-ČZ 350/354 náleží ještě sajdkára a přípojný vozík páv.

Vrcholem nabídky motocyklů a potenciálně vysoce investičním modelem bude reinkarnovaná plně elektrická Čezeta 506. Na bzučícím čuníkovi jsme se svezli, takže víme, jak jezdí. Během pandemie celý projekt znovuzrozené Čezety zkrachoval, prodalo se jen pár desítek kusů, majetek výrobce byl nedávno rozprodán, díky čemuž dosud pojízdná prasátka nabírají na hodnotě. Jiná už totiž nejspíš nikdy nevzniknou.

Foto: Retro Garáž

Elektrický čuník se bude dražit od 145 000 Kč.

České čtyřkolové klenoty

V automobilové sekci se bude dražit zachovaný Favorit od Škodovky pořízený z Tuzexu (1989). Je jako nový a vyvolávací cenu má stanovenou na 40 000 Kč. Další modely už však provětrají vaši peněženku daleko více, ovšem jsou o to vzácnější.

Foto: Retro Garáž

Tento vývozní Favorit z roku 1989 byl koupen v Tuzexu.

Od 550 000 Kč se totiž budou dražit dvě hanbaté škodovky. První bude Škoda Felicia 994 z roku 1962 ve stavu „sednout a jezdit“. Model totiž prošel velkou repasí včetně střechy, a navíc k němu nový majitel dostane další motor připravený na generálku i vstupenku na unikátní škodovácký sraz.

Foto: Retro Garáž

Původní Felicia je jedno z nejkrásnějších českých aut.

Druhým vozem bude Škoda Garde, přestavěna na podobu Rapidu. Pochopitelně nepůjde o obyčejný auťák, nýbrž o kabriolet, jehož má na svědomí rakouská firma Gräf & Stift, která použila přestavbovou sadu od německé společnosti Miesse. Mimo skvělého stavu vozu stojí za připomenutí nová střecha, o kterou se postaralo věhlasné Veterán čalounictví Oldřichov – Rekovi.

Foto: Retro Garáž

Minimálně 550 000 Kč. Taková bude vyvolávací cena za kabriolet Garde.

Kdo by zatoužil po dobovém taxíku, toho jistě zaujme Tatra 54/30 (1932) v šestimístném provedení a s originálním taxametrem. Automobil je po prvotřídní renovaci a jeho původ doložen certifikátem od kopřivnické Tatrovky. A vyvolávací cena? Připravte si nejméně 850 000 Kč.

Foto: Retro Garáž

Tatrovácký taxík 54/30 má originální certifikát původu.

Máte-li raději užitkové vozy, pak bychom tu měli vzácný a zcela nesehnatelný valník Wikov 7/28 z raných 30. let. Ještě předtím, než se z automobilové divize strojírenského podniku Wichterle & Kovářík stal český Rolls-Royce, stihla firma zhotovit několik valníků. Jde zřejmě o poslední kus svého druhu, takže jistá investice ve stavu A1+++, která se bude dražit od 800 000 Kč.

Foto: Retro Garáž

Wikov 7/28 na snímku byl vyroben v roce 1930.

Jako chuťovku si budete moci koupit GAZ 69 M (1967) po renovaci od šroubku, která probíhala ve vojenských skladech ukrajinské armády. Po generálce má vůz – předchůdce modelu UAZ 469 – nájezd pouze 7 kilometrů, takže jde o prakticky nové terénní zboží. Startuje se od 400 000 Kč.

Foto: Retro Garáž

GAZ 69 M po renovaci je ve stavu nového vozu.

Nakonec přijde aukce pro dobrou věc, ryze dobročinná dražba, v níž se bude hrát o první Škodu Octavia RS z mosteckého autodromu, která má přezdívku Bába. Tato svižná seniorka s nájezdem 39 000 km si mnohé ostré už odkroutila a poslední roky sloužila jen jako podpůrný vůz vybavený oranžovou světelnou rampou dle regulí FIA. Vyvolávací cena? Symbolická 1 Kč…

Foto: Autodrom Most

Bába jde definitivně do důchodu. Chcete ji?

Takže zopakujeme, auto-moto veterán burza a živé aukce veteránů už 22. dubna na Výstavišti v Lysé nad Labem. Vstupné pro dospělé osoby činí 150 Kč, děti do výšky 150 cm pak nezaplatí vůbec nic. Více informací, zejména pak pro zájemce o dražby, najdete na webu akce retro-garaz.cz. Takže aukcím zdar a v sobotu na Retru!

Načítám