Článek
Není to zas tak dávno, kdy patřil autosalon v Ženevě mezi nejprestižnější a nejvelkolepější automobilové akce. Obliba hromadných automobilových show však před lety začala opadat (značky preferují soukromé akce, kde jim konkurence nekrade pozornost), největší facku však slavnosti uštědřila pandemie koronaviru.
Organizátoři to ale se ženevským autosalonem nevzdali a po čtyřleté odmlce připravili jeho návrat. Jenže se zdá, že nebude ani zdaleka tak velkolepý, jak se původně plánovalo. Zveřejněný seznam vystavovatelů totiž čítá jen velmi málo důležitých automobilek, kvůli nimž by novinářům a fanouškům stála cesta vůbec za to.
Největší evropskou automobilkou na výstavišti bude Renault, který na autosalony v posledních letech jako jeden z mála nezanevřel. Doplní jej Dacia, jež se tu jistě pochlubí novou generací Dusteru. Předpokládalo by se, že hozenou rukavici po vzoru předchozích let využijí čínské značky, ale ani pro ně už akce není takovým lákadlem. Své novinky ukáže vlastně jen MG a BYD.
Výčet účastníků pokračuje značkami Isuzu, Lucid, Microlino a Pininfarina. Celkem tedy osm „skutečných“ automobilek, ale vážně jich můžeme brát nanejvýš pět.
Aby ženevský autosalon neskončil úplným fiaskem, snaží se organizátoři vyplnit volné plochy výstaviště dalším doprovodným programem. Představí se například Mezinárodní automobilová federace (FIA), koupit si budete moci také oficiální oblečení a další suvenýry formule 1. Ukážou se i nějaké ty klasiky, z opačného spektra zmíníme řešení elektrické mobility budoucnosti.
Letošní ročník autosalonu v Ženevě se uskuteční od 26. února do 3. března 2024. Společně s ním se na tradiční místo vrátí i vyhlášení Evropského auta roku (COTY). Z velkých hráčů se nezúčastní německá prémiová trojka, ale ani Volkswagen, Škodovka nebo třeba koncern Stellantis. Novinek přitom mají habaděj… Inu, nová doba.