Hlavní obsah

Finále českého Auta roku: Šest soupeřů místo pěti, Škodovka nesmí chybět, zbývá jediný elektromobil

Foto: Auto roku

Letošní ročník tradiční ankety Auto roku je zvláštní tím, že je zdvojený. V anketě, nesoucí oficiální název Auto roku 2021/22 , tedy o prestižní titul zápolí vozy, které byly uvedeny na trh už na konci roku 2020. Hlavní cenu vybírá porota složená z odborných novinářů. A ti právě rozhodli o tom, která z 38 aut postoupí do druhého, posledního kola ankety.

Článek

V prvním kole je hlasování ještě bez bodů. Každý novinář pouze odevzdal hlasovací lístek s pěti modely – právě pět vozů, které obdrží od porotců nejvíc hlasů, totiž podle pravidel postupuje do druhého kola. Jenže v letošním ročníku došlo na pátém a šestém místě k rovnosti hlasů, a z finálové pětky je tedy finálová šestka.

U šesti aut, která se v druhém kole utkají o titul auta roku, se neuvádí pořadí v hlasování – místo toho se vozy uvádí v abecedním pořadí.

BMW i4

Foto: David Markovič pro BMW

BMW i4

Jediný zástupce elektromobility ve finálové šestce je z Mnichova a jedná se o elegantní cestovní kupé i4. Ve svých prvních dojmech jsem se netajil tím, že je to asi jediný elektromobil, který bych si uměl představit coby svoje primární auto.

Dacia Jogger

Foto: Dacia

Dacia Jogger

Rumunská automobilka se tasí s dalším „lidovým hrdinou“. Sedmimístný Jogger, který v nabídce nahrazuje starší Logan MCV, je s velkou rezervou nejlevnější sedmimístné auto na českém trhu. A navzdory ceně není vůbec špatný.

Opel Astra

Foto: Jan Žirovnický, Opel

Opel Astra

Astra je stálicí trhu a její poslední šestá generace už vznikla zcela pod taktovkou nového majitele – koncernu Stellantis. Astra tedy jezdí na platformě EMP2 a je nabízena s benzinovým, naftovým nebo plug-in hybridním motorem.

Peugeot 308

Foto: Lukáš Volšický

Peugeot 308 225 Hybrid

Modří již vědí – ano, Peugeot 308 je se stejnou platformou právě Astře velmi příbuzný. Nabídne podobný vnitřní prostor a paletu motorizací, ale na druhou stranu i zcela svébytný design a taky úplně odlišné uspořádání vnitřního prostoru.

Subaru Outback

Foto: Martin Jánský

Subaru Outback Field

Dnes již skoro legendární „praotec crossover“ byl prvním zvednutým kombíkem s terénními schopnostmi, který se na trhu objevil. Jeho nová generace posouvá schopnosti zase o kus dál, přitom si ale zachovává specifická řešení, v čele s benzinovým atmosférickým boxerem.

Škoda Fabia

Foto: Lukáš Volšický

Škoda Fabia 1,0 MPI

Nejčastější auto na českých silnicích a auto, které Češi prostě zbožňují. Škoda Fabia se generaci od generace snaží lépe pochopit a lépe dostát požadavkům svých řidičů. Čtvrtá Fabia je tedy zase o kousek větší, praktičtější a chytřejší.

Tak to je šest finalistů letošní ankety. Již za pár týdnů budeme znát také vítěze a spolu s ním se odkryje i vítěz hlasování veřejnosti a vítěz titulu Ekologické auto roku. Mezitím můžete nadále hlasovat i do naší Garážové ankety, kde pořád vybíráte ze všech 38 původně nominovaných vozů. Tak co, který to bude?

Které auto se podle vás stane českým Autem roku 2022/21?
Audi Q4 e-tron
0,8 %
Audi e-tron GT
0,4 %
BMW i4
1,3 %
Citroën C4
1,3 %
Citroën ë-C4
0,3 %
CUPRA Formentor
3,5 %
CUPRA Born
0,3 %
Dacia Spring
0,4 %
Dacia Jogger
5,6 %
DS 4
0,6 %
Fiat 500
0,8 %
Ford Mustang Mach-E
3,2 %
Hyundai Bayon
1,1 %
Hyundai Tucson
12,9 %
Hyundai Ioniq 5
0,5 %
Hyundai Kona N
0,4 %
Hyundai i20 N
0,8 %
Jeep Gladiator
1,7 %
KIA Sorento
2,8 %
KIA EV6
0,6 %
Lexus NX
0,8 %
Mazda MX-30
1,3 %
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
1 %
Nissan Qashqai
1 %
Opel Astra
2,6 %
Peugeot 308
3,8 %
Renault Arkana
2 %
Seat Leon
0,7 %
Subaru Outback
4 %
Suzuki S-Cross
7 %
Škoda Fabia
23,3 %
Škoda Enyaq
2,5 %
Toyota Yaris Cross
5,9 %
Toyota Mirai
0,6 %
Volkswagen Taigo
1,3 %
Volkswagen Arteon Shooting Brake
1,4 %
Volkswagen ID.5
0,3 %
Volkswagen Multivan
1,2 %
Celkem hlasovalo 18852 čtenářů.
Související témata:
Načítám