Článek
Kostky byly vrženy, body byly přiděleny a ve Stuttgartu, tedy konkrétně v sídle automobilky Mercedes-Benz, mohou slavit. Nepochybně daleko víc se bude slavit v Praze v ulici Daimlerova, kde sídlí české zastoupení tohoto německého výrobce.
Model Mercedes-Benz třídy E totiž zvítězil v tuzemské prestižní anketě Auto roku 2024 v ČR, přičemž tento titul smí importér užívat i pro veřejnou propagaci tohoto modelu. Přestože byla přímá konkurence z Mnichova ve formě BMW řady 5 velmi silná, odborná porota nakonec se znatelným náskokem titulovala právě Mercedes.
Král ankety tedy získal z celkových 500 celých 132 bodů, zatímco druhý bavorák řady 5 odchází ze 118 body. Třetí příčku získalo auto pro dobrodružné řidiče, které si připsalo rovných 90 bodů. V Subaru tak z bronzu budou mít jistě radost a hrdě jej pověsí na kapotu nového Crosstreku.
Pořadí a model | Počet bodů |
---|---|
1. Mercedes-Benz třídy E | 132 bodů |
2. BMW řady 5 | 118 bodů |
3. Subaru Crosstrek | 90 bodů |
4. Kia EV9 | 82 bodů |
5. Hyundai Ioniq 6 | 78 bodů |
Bramborová medaile putuje do Jižní Koreje, potažmo k českému zastoupení automobilky značky Kia, která díky modelu EV9 a jeho 82 bodům obsadila čtvrté místo. Finálovou pětku pak uzavírá Hyundai Ioniq 6 s vysvědčením 78 bodů.
Auto roku 2024 podle čtenářů Garáž.cz
Souběžně s anketou Auto roku 2024 v ČR běžela na Garáži anketa Auto roku 2024 podle čtenářů Garáž.cz, kde jste měli možnost hlasovat o tom nejlepším autě roku podle vás. A nutno dodat, že konečné výsledky se docela dost liší od těch oficiálních.
U čtenářů Garáž.cz totiž na plné čáře zvítězil Ford Bronco, druhá byla Toyota Prius Plug-in Hybrid a až třetí byl Mercedes-Benz třídy E, těsně stíhaný Hondou CR-V a Crosstrekem od Subaru.
Komentář k výsledkům
A protože jsme se jakožto porotci ankety zúčastnili, rovněž vám přinášíme stručný hodnotící komentář. Už po prvním kole ankety bylo dost pravděpodobné, že letošní ročník bude soubojem mezi německými prémiovými značkami Mercedes-Benz a Bayerische Motoren Werke.
Oba modely byly velmi silné, nicméně podle nás nakonec vyhrál Mercedes pro svoji rozmanitost pohonů, lehce vyšší technologickou úroveň a povedenější design. BMW zatím chybí více šestiválcových motorů, potažmo výsledky mohla ovlivnit i dodaná konfigurace testovaných vozů ukazující určitou rozpolcenost specifikací, čemuž jsme se blíže věnovali v redakčním testu.
Třetí Subaru je reprezentantem evolučního vývoje a toho, že není třeba měnit osvědčené a žádoucí koncepce. Zůstalo tedy ovládání tlačítky, schopná čtyřkolka a vysoká úroveň bezpečnosti. Na druhou stranu určitá lenost pohonného ústrojí a absence základní motorizace 1,6i znamenající vysokou základní cenu mohla modelu bodově ublížit.
Souboj Jihokorejců na chvostu pak skončil vítězně pro Kiu, která ukázala, že je schopna nabídnout povedené elektrické auto obřích rozměrů s hi-tech prvky výbavy za – na svůj segment – rozumnou cenu a spotřebu.
Hyundai Ioniq 6 pak možná dojel na to, že už vyhrál kdeco, byl všude, hodně se o něm psalo, mluvilo, ale už vlastně nepůsobil tak svěže jako jiné modely.
Tedy blahopřejeme všem finalistům, nicméně vavřínový věnec náleží Mercedesu třídy E, a to zcela právoplatně. Už zítra se na vítězný model podíváme v testu podrobněji, tak se dozvíte víc. Auto roku 2024 v ČR je tedy za námi, nicméně už nyní pomalu vyhlížíme další ročník a tipujeme potenciální finálové účastníky, možná i ty, kteří mají v rodném listě Čínu…