Článek
Rozviňte červený koberec, připravte fanfáry a přichystejte se na příjezd jedenácté Hondy Civic, která je čerstvým nositelem prestižního tuzemského ocenění Auto roku 2023 v ČR.
Odbornou porotu složenou z dvacítky motoristických novinářů japonský hatchback zaujal natolik, že dostal 123 bodů z 500 celkově možných. Tím celkem znatelně utekl konkurenci, co si shodně rozdělila druhé a třetí místo.
S počtem 83 bodů se tedy sešly modely BMW X1 (prémiové SUV) a Volkswagen ID. Buzz (elektrické MPV). Na Civic tedy oba vozy ztrácely 40 bodů, což je znatelných 32,5 %. A to už je skutečně velký rozdíl.
Čtvrtou pozici ulovil pokrokový Renault Megane E-Tech se 79 body, jehož jen těsně nedohnal pátý Peugeot 408, jemuž porotci přiřkli 75 bodů.
Na šestém místě skončil nakonec Ford Ranger, který se ve své čtvrté generaci pochlubil také zážehovým šestiválcovým Raptorem. Ovšem ani inovovaný interiér nebo motorizace mu nepomohly k lepšímu výsledku (57 bodů).
Do Hondy tedy posíláme obrovskou gratulaci, do BMW a Volkswagenu potlesk, Renault a Peugeot má naše hluboké uznání, stejně tak i severoamerický Ford.
Pořadí a model | Počet bodů |
---|---|
1. Honda Civic | 123 |
2.–3. BMW X1 | 83 |
2.–3. Volkswagen ID. Buzz | 83 |
4. Renault Megane E-Tech | 79 |
5. Peugeot 408 | 75 |
6. Ford Ranger | 57 |
Auto roku Česka podle čtenářů Garáže
Jenže pozor, pozor. Souběžně s anketou Auto roku 2023 v ČR běžel její derivát na naší Garáži, kde jste hlasovali vy čtenáři. A musíme podotknout, že tu došlo k určitým shodám s odbornou porotou.
Podle publika Garáž.cz se Autem roku 2023 v ČR stala opět Honda Civic, která získala skoro 30 % všech hlasů! Druhé místo obsadilo BMW X1 (necelých 12 %), třetí pozici Ford Ranger (takřka 10 %).
Bramborovu medaili si od vás odnáší Toyota Corolla Cross (8,3 %), páté místo Peugeot 408 (7,4 %) a se šestkou se musí spokojit Alfa Romeo Tonale (4,7 %).
Každopádně Honda Civic si letos odnáší drtivé vítězství, jelikož všechny ostatní konkurenty nechala dalece za sebou. Vzhledem k tomu, že jsme auto několikrát testovali, můžeme s čistým svědomím napsat, že jde o vítězství zcela a naprosto právoplatné.
Zpátky do minulosti
Abychom měli úplný pořádek, připomene výsledky loňského dvojročníku. Tehdy vyhrálo plně elektrické BMW i4, druhé skončilo Subaru Outback a třetí byla Škoda Fabia. Čtyřku obsadila Astra od Opelu, pětku Peugeot 308 a šestici uzavřela Dacia Jogger.
Auto roku 2021/2022 mělo i svůj eko derivát, kde se na prvním místě umístila Kia EV6, druhé bylo BMW i4 a třetí příčku získala Škoda Enyaq.