Hlavní obsah

UAZ Hunter na baterky? Zlý sen offroadistů se rodí u Plzně

Foto: MW Motors

MWM Spartan se bude do konce roku prodávat v celé Evropě

Automobilka MW Motors sídlící ve Štěnovicích u Plzně se po premiéře modelu Luka EV dostala do celosvětového povědomí. Také nyní si koleduje o všeobecný zájem, přestavěla totiž klasický ruský UAZ Hunter na bateriový pohon. Zlý sen všech pravověrných milovníků off-roadů se naplnil. A to není všechno, firma se chystá dobýt anglický trh a poté i celou Evropu.

Článek

UAZ Hunter se po přestavbě na bateriový pohon přejmenoval na MWM Spartan a nabízí 100% elektrickou mutaci legendárního ruského off-roadu. Zatím víme, že v podlaze budou zabudovány bateriové balíčky s kapacitou od 56 kWh do 90 kWh a elektromotor bude mít údajně adekvátní výkon. Pohon 4x4 není řešený dvěma elektromotory, ale zachovává si tradiční a poměrně hlučné mechanické řešení s rozvodovkou.

Foto: MW Motors

MWM Spartan má vskutku spartánský interiér

Pravostranná řada MWM Spartan se nejprve vydá do neprobádaných míst anglického trhu s elektrickými a benzinovými modely, a to v druhé polovině roku 2020. Modely s levostranným řízením se do zbytku Evropy podívají o pár měsíců později.

Technické detaily, dojezd nebo další důležité parametry firma dosud nezveřejnila. Automobil je známý pro své minimalistické zpracování, vysokou terénní prostupnost a rozumnou pořizovací cenu. V Česku stojí benzinová verze okolo 500 tisíc s daní, takže uvidíme, za kolik se bude prodávat elektrický derivát.

Foto: MW Motors

Techniku řazení pohonu 4x4 si vůz ponechal

Podle obrázků vidíme, že pionýrský model má čínskou převodovku BAIC a ne vhodnější jihokorejský Hyundai Dymos, což vozu ubere na komfortu. Lehce změněná je také lakovaná palubní deska, jelikož jeden analogový budíček nahradil digitální tachometr.

Výrobce cílí na zemědělce, lesníky nebo fanoušky extrémních aktivit, nicméně pochybujeme, že tito lidé budou prahnout po bzučících modelech. Ačkoli v některých zemích půjde o jediný způsob, jak si užít pravého ruského železa a finančně nevykrvácet na emisních poplatcích.

Nejde o jediný projekt „skoroplzeňské“ automobilky, v minulosti jsme se mohli těšit z modelu Luka EV. Nyní se plzeňští průkopníci chystají zjistit, jestli bude zájem o modernizovaný vojenský model 469, jen v bzučícím provedení. Co si myslíte vy? Dejte nám to vědět pomocí ankety a komentářů.

Načítám