Článek
BMW a Audi, dva věční rivalové. Aktuálně mají podobný cíl - sundat z trůnu Mercedes třídy S, který segmentu luxusních limuzín právem kraluje. Poslední generace sedmičkového BMW se ovšem tak trochu potácí mezi tím, jestli se má víc soustředit na komfort, nebo na sportovnost. Audi A8 zase chyběla větší odtažitost od ostatních modelů značky a snad i víc invence při vývoji. Teď se Mnichově a Ingolstadtu pilně pracuje na nových generacích, které by se měly objevit v roce 2022.
Podle generálního ředitele BMW Olivera Zipse bude příští BMW řady sedm i v čistě elektrické variantě. „Chceme dát zákazníkům na výběr,“ řekl Zipse během výroční tiskové konference. „V nabídce budou dál varianty s benzinovými, naftovými a hybridními jednotkami. Všechny verze budou založeny na jediné architektuře a nejvýkonnější model řady 7 bude plně elektrický.“
Aktuálně je nejsilnější sedmičkou model M760i, který používá dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l s výkonem 610 koní a točivým momentem 800 Nm. Zrychlením na stovku za 3,7 sekundy se vyrovná většině sportovních aut, a připravovaná elektrická sedmička by tedy měla být stejně rychlá, ne-li rychlejší.
Audi jde na věc překvapivě trochu jinak a A8 bude mít k benzinovým a naftovým motorům jen hybridní variantu. Vedoucí vývoje společnosti Hans-Joachim Rothenpieler řekl, že v Audi se po intenzivních diskusích rozhodli dát přednost hybridnímu pohonu. „Na poli elektromobility zaměřujeme svoje úsilí na automobily tříd SUV, protože tam cítíme větší zájem a tedy i potenciál. Zákazníci luxusních limuzín jsou tradičně konzervativnější.“ A dodal, že prioritou bude zvýšit dojezd čistě na elektřinu.
Dává to smysl. Audi již brzy nabídne luxusní (a drahý) e-tron GT a těžké a velké baterie se lépe maskují ve velkém SUV než v limuzíně, která má svoje charakteristické proporce. Audi podle všeho chystá samostatné elektrické řady, BMW by se pak mohlo soustředit na elektrifikaci jednotlivých modelů.