Článek
Audi RS6 Avant už v továrním naladění budí respekt a touhu usednout za volant. Přece jen výkon 600 koní a 800 Nm síly z přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce chutná asi každému benzinovému šílenci.
Jde rozhodně o zajímavá čísla, ale vzpomeňme na Bugatti Veyron 16.4 z roku 2005, jehož osmilitrový šestnáctiválec vyprodukoval výkon (po zaokrouhlení) 1 001 koňských sil.
Abyste se k této hranici mohli přiblížit, nebo ji překonat, potřebujete rodinnou audinu a zásah od tunerů z Wheelsandmore. Ti vám v rámci balíčku číslo 1 za 58 tisíc korun vyladí software, takže výkon vozu vzroste na 710 koní a točivý moment na 920 Nm.
Druhá úroveň už vyjde na 212 tisíc korun a zahrnuje ještě sportovní výfukový systém od firmy Capristo, takže křivka výkonu vzroste na 725 koní a síla na 930 Nm.
Pod číslem tři za 345 tisíc korun se skrývá další přidaná radost ve formě upraveného sacího potrubí, nového vzduchového potrubí a filtr boxu. Díky této úpravě se hodnota koňských sil zvedne na 786 a síla na 1 060 Nm.
Hon na Veyron
Tím ještě nekončíme. Čtvrtá úroveň nabídne ještě přepracovaná a zesílená turbodmychadla a stojí 924 tisíc korun. No a za tyhle peníze už má chalupářský kombík výkon 965 koní a 1 250 Nm síly.
A nakonec královský pátý balíček, který zahrnuje odstranění všech možných odsavačů síly, stojí 1,1 milionu korun. Za svoje peníze však získáte komponenty z úrovní 1 až 4 a zbavíte se všech katalyzátorů, částicových filtrů a tlumičů hluku.
Zarytí ekoaktivisté vás sice budou nenávidět, ale budete to řešit, když pod kapotou vašeho vozu bude pracovat 1 010 koňských sil a 1 250 Nm točivého momentu? Nebudete, a ještě navíc strčíte Veyrona 16.4 do kapsy, díky devíti koním navíc.
Mimo tunerských balíčků pro navýšení výkonu jsou v nabídce ještě nižší pružiny, kompletní odpružení nebo 22palcová litá kola.
Když se na to podíváme cenově, nová Audi RS6 Avant stojí od 3 104 900 Kč a pátá úroveň úpravy dalších 1,1 milionu korun. Pokud byste hledali ojeté Bugatti Veyron 16.4, pak si připravte asi 27 milionů korun (a více).
Vítězem je Audi, ovšem po legislativní stránce budete mít nejspíš problém na STK a s emisemi. Přece jen vykuchaný výfuk bez filtrů nejnovější euronormy ani zdaleka nesplní...