Hlavní obsah

Tucker 48 je dnes vzácný a láme aukční rekordy

Foto: Worldwide Auctioneers

Aukce zajímavých aut nám poslední dobou často připomínají, kolik peněz bychom vlastně potřebovali na zhmotnění všech našich snů. Při sledování filmu o Prestonu Tuckerovi jsem také chtěl mít jeden kousek doma, ale ten poslední se prodal za téměř milion dolarů, což je trochu nad rámec rozpočtu.

Článek

Model 48 od automobilky Tucker je fascinujícím autem, které automobilové nadšence baví dodnes. Mohla za to mnohá velmi chytrá a pokroková technická řešení i neslavný konec se soudním procesem. Ostatně film Tucker: The Man and His Dream (Tucker: Člověk a jeho sen) jste nejspíš viděli také. Je to film, ne dokument, ale i tak z něj asi získáte nejlepší představu, oč vlastně šlo. Nakonec tedy na masovou výrobu auta plného pokrokových a bezpečnostních řešení nikdy nedošlo a řidiči museli zůstat u svých okoukaných fordů a chevroletů.

Foto: Worldwide Auctioneers

Nejtypičtějším prvkem je příď se třemi světlomety

Tuckerů vzniklo jen 50 plus jeden prototyp, dalších osm bylo smontováno z dílů, a tak je jasné, že takto vzácný vůz nebude levný. Což se potvrdilo i u Worldwide Auctioneers, kde byl nyní jeden v nabídce. Cenu ovšem podpořil ještě i charitativní podtext nabídky, neboť vydražené peníze poputují na kliniku Mayo, kde se zabývají výzkumem léčby rakoviny. Jelikož sám Preston Tucker zemřel v roce 1956 na rakovinu, je to vlastně i hezká pocta jemu.

Foto: Worldwide Auctioneers

Prodávaný kus je po důkladné renovaci

Konkrétní prodávaný kus je postavený na podvozku 1052 (tedy druhé šasi) a pří vývoji auta se právě na něm testovala automatická převodovka. Auto bylo kompletně zrenovováno u Classic and Exotic Service a od té doby vyhrálo i několik ocenění na Councours d’Elegance.

Foto: Worldwide Auctioneers

Quin Epperly se prodal za výrazně méně, i když je ještě unikátnější

Nakonec je právě tento Tucker 48 nejdražším prodaným autem na aukci, když se cena vyšplhala na 990 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 23 milionů korun. Tím překonal i Quin Epperly, závodní speciál se vstřikováním paliva a proudnicovou karoserií z roku 1955. Ten se prodal „jen“ za 385 tisíc dolarů, tedy 9 milionů korun. Epperly jej postavil pro Billa Vukoviche, ale ten v něm nikdy nezávodil, protože bohužel tragicky zemřel v Le Mans. Auto tak bylo uschováno a nikdy si nezazávodilo.

Načítám