Článek
Model 48 od automobilky Tucker je fascinujícím autem, které automobilové nadšence baví dodnes. Mohla za to mnohá velmi chytrá a pokroková technická řešení i neslavný konec se soudním procesem. Ostatně film Tucker: The Man and His Dream (Tucker: Člověk a jeho sen) jste nejspíš viděli také. Je to film, ne dokument, ale i tak z něj asi získáte nejlepší představu, oč vlastně šlo. Nakonec tedy na masovou výrobu auta plného pokrokových a bezpečnostních řešení nikdy nedošlo a řidiči museli zůstat u svých okoukaných fordů a chevroletů.
Tuckerů vzniklo jen 50 plus jeden prototyp, dalších osm bylo smontováno z dílů, a tak je jasné, že takto vzácný vůz nebude levný. Což se potvrdilo i u Worldwide Auctioneers, kde byl nyní jeden v nabídce. Cenu ovšem podpořil ještě i charitativní podtext nabídky, neboť vydražené peníze poputují na kliniku Mayo, kde se zabývají výzkumem léčby rakoviny. Jelikož sám Preston Tucker zemřel v roce 1956 na rakovinu, je to vlastně i hezká pocta jemu.
Konkrétní prodávaný kus je postavený na podvozku 1052 (tedy druhé šasi) a pří vývoji auta se právě na něm testovala automatická převodovka. Auto bylo kompletně zrenovováno u Classic and Exotic Service a od té doby vyhrálo i několik ocenění na Councours d’Elegance.
Nakonec je právě tento Tucker 48 nejdražším prodaným autem na aukci, když se cena vyšplhala na 990 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 23 milionů korun. Tím překonal i Quin Epperly, závodní speciál se vstřikováním paliva a proudnicovou karoserií z roku 1955. Ten se prodal „jen“ za 385 tisíc dolarů, tedy 9 milionů korun. Epperly jej postavil pro Billa Vukoviche, ale ten v něm nikdy nezávodil, protože bohužel tragicky zemřel v Le Mans. Auto tak bylo uschováno a nikdy si nezazávodilo.