Hlavní obsah

Trojková Fabia končí, requiem hraje kombík v edici Tour

Foto: Michal Jirák

Pro trojkovou Fabii si sice už jede Charón, nicméně než ji převeze přes řeku Styx, vůz dožije ve formě edice Tour

Aktualizováno

Lidová Fabia ve své třetí generaci balí krám a pomalu odchází na pole ojetin, kde ji čeká neméně zářná budoucnost. Na poslední cestu se populární česká škodovka vydala s batohem na zádech a v dobře známé edici Tour. Půjde o podobně atraktivní nákup jako v případě jedničkové Octavie, nebo se vyplatí počkat na čtvrtou generaci?

Článek

Jednička mezi soukromníky v Česku se pomalu loučí a ve své třetí generaci nabízí mimo skladových vozů také notně osekanou variantu Tour. Ikonické pojmenování je nám dobře známé z minulých let, kdy se pod tímto označením poměrně slušně prodávala například jedničková Octavia. Jenže je to, co nabízí Fabia, skutečně výhodná koupě? Inu, posuďte sami.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Tour útočí na vaše smysly. Zaujme?

Tak prvně, pokud si chcete poroučet z hlediska motorizací, máte smůlu. Hoši z Mladé Boleslavi pro vás nachystali pouze litrové tříválcové TSI o výkonu 70 kW, spárované s pětirychlostním manuálem nebo sedmistupňovým automatem DSG.

V obou případech vám musí postačit 160 Nm točivého momentu na předních kolech, maximálka 188 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto za 10,8 sekundy, respektive 11,2 sekundy v případě samočinného řazení.

Tovární výbavy jsou k dispozici dvě – Active a Ambition. V základu se můžete těšit třeba na šest airbagů, centrální zamykání s dálkou, velký palubní počítač, manuální klimu, přední okna a zpětná zrcátka v elektrice a na infosystém s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou. Majitele DSG jistě potěší kotoučové brzdy vzadu (namísto bubnů) nebo asistent rozjezdu do kopce.

Foto: Škoda Auto

Základní výbava na pohled vlastně nepůsobí úplně chudě

Cena u verze s mechanicky ovládaným řazením začíná na 329 900 Kč, zatímco za DSG variantu dáte 369 900 Kč.

U dražšího výbavového stupně lze očekávat navíc ještě 15palcová litá kola, omezovač rychlosti, přední mlhovky a další dekorativní i funkční prvky (např. deštník). Provedení s DSG opět přijedou vybavená kotouči vzadu a asistentem pro rozjezd do kopce.

Foto: Škoda Auto

Vyšší stupeň už láká na různé dekorativní i funkční prvky

Cenově se pohybujeme od 349 900 Kč za manuál a od 389 900 Kč za automat. K dispozici jsou samozřejmě různé balíčky, které v kombinaci (pokud budete chtít hodně utrácet) zvednou finanční stránku klidně o 100 000 Kč, nicméně už jde o volitelnou (dobrovolnou) výbavu.

Nás zaujala plnohodnotná rezerva za 3 000 Kč, klima paket (vyhřívaná přední sedadla a ostřikovače) za 9 900 Kč nebo zvýšený podvozek za 3 000 Kč, respektive paket pro špatné cesty za 4 000 Kč (dostupné dle verze).

Foto: Škoda Auto

Příplatků je poměrně dost, takže jestli chcete utrácet...

Ekonomicky tedy nejde o žádnou velkou pecku, nicméně Škodovku nelze srovnávat s Dacií, ačkoli by si to koncernové vedení přálo. Faktem zůstává, že trojková Fabia platí za takový etalon běžného auta pro obyčejné lidi, a navíc blížící se čtvrtá generace odstartuje pouze jako hatchback a na populární Combi bude třeba čekat dlouhé měsíce.

Takže vyplatí se Tour? Pokud nespěcháte a jdete spíše po hatchbacku, tak ne. Fabia číslo 4 bude vymakanější téměř ve všem. Jestliže však chcete kompaktní rodinné kombi, nevadí vám si lehce připlatit, směle doporučujeme. Pořád se totiž bavíme o solidním autě pro každodenní využití, navíc s kufrem o objemu 530 litrů, což se především v Česku počítá.

Načítám