Hlavní obsah

Trojice je kompletní, Porsche představilo 911 Targa

Foto: Porsche

Porsche v případě nové 911 (s interním kódem 992) již ukázalo klasickou Carreru i otevřený kabriolet. Aby skládanka byla kompletní, bylo potřeba odhalit verzi Targa, která je skvělým kompromisem mezi kupé a kabrioletem. Její retro design navíc připomene původní 911 Targu z 60. let minulého století.

Článek

Karosářská varianta Targa s odnímatelným střešním panelem je ideální odpovědí pro všechny váhavé, kteří si nemohou vybrat mezi klasickým uzavřeným kupé a vzdušným kabrioletem. Porsche tuto karosářskou verzi nabízí pro model 911 od roku 1965 (kabriolet jim tehdy nepřišel dost bezpečný), nebyla ale úplně první. O pár let dříve se odnímatelná střecha s pevnou zadní částí objevila v modelu Fiat 1200.

Targa je bezpečná skoro jako kupé, protože za hlavami cestujících se nachází masivní ochranný oblouk, a také podobně pohodlná, jelikož prosklení celé zadní části zabraňuje turbulencím vzduchu ve vyšších rychlostech. Přitom stačí stisknout tlačítko, 19 sekund sledovat tanec zadní části kabiny a skládající se látkové střechy (mechanismus je stejný jako u minulé generace, pouze elektromotory jsou prý výkonnější), a pak už si jen užíváte čerstvý vzduch.

Mechanicky je pak Targa shodná s klasickou 911.Tradičně vzadu jsou dvě různě výkonné verze dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce typu boxer s protiběžnými písty. V provedení Targa 4 motor produkuje 385 koní a 450 Nm, výkonnější Targa 4S nabídne 450 koní a 530 Nm. Oproti minulé generaci si obě verze polepšily, i když ne o mnoho – o 15, respektive 30 koní. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola skrz osmistupňovou automatickou převodovku PDK nebo sedmistupňový manuál.

Foto: Porsche

Targa, to je bezpečnost a pohodlí kupé kombinované s vzdušností kabrioletu

A jak je nové Porsche 911 Targa 4 a 4S rychlé? Základní verze zvládne „stovku“ za 4,6 sekundy, zatímco 4S je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost pak činí 289 km/h, respektive 304 km/h.

Jestli byste chtěli ještě rychlejší Targu, budete muset počkat, než stuttgartská automobilka přijde s ještě rychlejší verzí Turbo a verzí s pohonem jen zadních kol a s pravděpodobností hraničící s jistotou i dalšími provedeními, včetně limitovaných edic. V tomto ohledu je na Porsche, automobilku s největší marží na jednom prodaném voze, spolehnutí.

Mezi nové technologie patří asistent pro jízdu v kolonách, upravený adaptivní tempomat (poprvé pro verze s PDK) nebo možnost přizvednutí podvozku. Ten si na základě dat z GPS dovoluje naprogramovat automatické zvednutí, například před vaší garáží. Za příplatek si pak můžete pořídit karbon-keramické brzdy PCCB.

Prodej nové Targy začne v červnu. Zatím není k dispozici ceník, základní Carrera stojí v Česku 3,2 milionu korun a dle německých cen, by provedení popisované v tomto článku mělo být dražší o dalších 300 tisíc korun.

Načítám