Článek
Poměrně zajímavá je nicméně skladba značek, potažmo modelů. První příčky zůstávají v zásadě neměnné a neotřesitelnou první pozici drží Škoda, která jen za srpen prodala 7 033 automobilů. S odstupem je na druhém místě Volkswagen (2 416 aut) a dále Hyundai (2 145 aut), Dacia (1 501 aut) a svůj velký návrat s 1 395 auty prodělala Toyota – to hlavně díky modelu Corolla, která je v nabídce jak v nové generaci, tak v generaci předchozí coby Corolla Classic. Celkově Toyota za srpen prodala modelu Corolla 368 kusů, což znamená nárůst o 301 %.
Toyota se tak meziročně zvedla v srpnovém žebříčku z dvanáctého místa na páté, ale nebyla jedinou japonskou automobilkou, která díky nové generaci ověřeného modelu zažila raketový vzestup. Tou druhou bylo Suzuki, které prodalo za srpen 956 aut, z toho 439 bylo Vitar nové generace. Suzuki se tak meziročně za srpen posunulo z devatenácté příčky na desátou, takže se vešlo do pomyslného žebříčku TOP 10.
Jaké další automobilky figurují v první patnáctce a s kolika prodanými vozy za srpen, se můžete podívat v tabulce níže.
15 nejprodávanějších značek v srpnu 2019 | |
---|---|
1. Škoda | 7 033 ks |
2. Volkswagen | 2 416 ks |
3. Hyundai | 2 145 ks |
4. Dacia | 1 501 ks |
5. Toyota | 1 395 ks |
6. Seat | 1 143 ks |
7. Kia | 1 023 ks |
8. Peugeot | 980 ks |
9. Citroën | 979 ks |
10. Suzuki | 956 ks |
11. Ford | 881 ks |
12. Renault | 849 ks |
13. Mercedes-Benz | 573 ks |
14. Opel | 546 ks |
15. BMW | 447 ks |
Zatímco je trh osobních aut oproti vynikajícím letům 2017 a 2018 stále v poklesu, trh motocyklů naopak roste. Byť zrovna v srpnu aktuálně stagnoval. Prodalo se 1 984 motocyklů, tedy o dvě motorky méně než loni. Jedničkou trhu zůstává stále Honda, následovaná Yamahou, Piaggiem, Kawasaki a CF Moto.