Článek
Když přijde na nový osobní vůz, dávají Češi přednost benzinu. Letos na něj zatím jezdí více než šest z deseti nově zaregistrovaných aut. Třicet procent patří naftě a zbytek tvoří vozy s čistě elektrickým pohonem (594 nových aut) a plug-in hybridů (364 kusů). Nárůst je patrný ve chvíli, kdy si uvědomíme, že za celý rok 2019 se v Česku registrovalo 756 elektrických aut a 466 hybridů.
Za nárůstem stojí hlavně zvyšující se nabídka od automobilek. Například tuzemská Škoda na přelomu roku začala dodávat prvním zákazníkům jednak elektromobil Citigo-e iV, jednak plug-in hybrid Superb iV. Pro ještě vyšší zájem o vozy s baterií je třeba vybudování patřičné infrastruktury dobíjecích stanic. S tím ostatně souhlasí i šéf Škody Auto ČR Luboš Vlček.
V čele tabulky nejprodávanějších značek stále stojí Škoda Auto, a tak téměř čtyři z deseti nově registrovaných aut patří pod Mladou Boleslav. Konkrétně řidiči v únoru zaregistrovali 6 387 škodovek. Následuje Hyundai (1 611 aut) a Volkswagen (1 585). Oproti lednu se změnila situace na čtvrtém místě. Zatímco před měsícem jsme psali o úspěšném startu Kii, její bramborová medaile nyní patří Dacii. Těsně za ní je Toyota, následuje Peugeot, Kia je až sedmá a první desítku uzavírají Mercedes-Benz, Renault a Ford.
Co se konkrétních modelů týče, sází Češi na jistotu. Nejprodávanější tento rok je Octavia, Fabia a Scala. Tuzemská automobilka tabulku deseti nejprodávanějších modelů opanovala, výjimku tvoří pouze Hyundai i30 na 4. místě, Hyundai Tucson na 9. místě a na chvostě skončil Volkswagen Tiguan.
Čísla rostla na trhu s motocykly. V únoru si zákazníci zaregistrovali přesně 1 009 motorek, což je více než 40% narůst oproti lednu. Pro zajímavost byl letošní únor z pohledu motocyklů nejsilnější od krizového roku 2008, kdy si řidiči přihlásili 1 307 strojů. Na sezonu vysokých prodejů motorek si ovšem budeme muset ještě chvilku počkat. Už za březen by ale počet mohl přesáhnout dva tisíce. Uvidíme.