Článek
Historie užitkového modelu Kangoo se píše již od roku 1997 (tehdy ale jen převzal otěže po modelu Express, jenž sloužil od roku 1985) a od té doby se ho prodalo již více než 4 miliony exemplářů. Zkraje příštího roku se začne psát jeho třetí kapitola, která bude nejspíš tou nejzajímavější. Nové Kangoo totiž představuje velký technický skok kupředu…
Jeho základem se totiž stala platforma CFM dosud využívaná pouze u nejnovějších osobních modelů (současná generace Renaultu Clio a crossoveru Captur, ale také nejnovější Dacia Sandero a Logan). Ta umožní zlepšení jízdního komfortu a integraci nejnovějších jízdních asistentů, jako je nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo asistent jízdy v pruzích. Speciálně pro Kangoo byly připraveny novinky v podobě systému kontroly stability návěsu a digitální vnitřní zpětné zrcátko (přenášející obraz ze zadní kamery), které ulehčí výhled vzad.
Zcela nové budou i pohonné jednotky plnící ty nejpřísnější emisní normy. Konkrétní motory Renault ještě nespecifikoval, ale my bychom si vsadili na osvědčené jednotky 1,3 TCe a 1,5 dCi, které budou k dispozici s manuální i automatickou převodovkou. A pak je tu čistě elektrická verze, která není úplnou novinkou (Kangoo Z.E. vzniklo již z minulé generace), ale tentokrát by měla přinést ještě více použitelné parametry než dříve (60 koní a dojezd 270 km). Do velkých měst a jejich blízkého okolí by to měla být ideální varianta.
Nová karoserie se zamračenějším výrazem přídě (působí sebevědoměji, ale to viditelné nadšení tváře zcela prvního Kangoo nám trochu chybí) a celkově nabídne dvě možné délky a hned několik variant uspořádání.
Pro užitkovou verzi to znamená prostor pro náklad o objemu 3,3 až 3,9 m³ ve standardní verzi a 4,2 až 4,9 m³ v dlouhé verzi. Zásadní inovací Kangoo Van je Easy Side Access, tedy zrušení B-sloupku (mezi předními dveřmi a zadními posuvnými dveřmi) přinášející velmi široký vstupní otvor do nákladového prostoru.
Další užitečnou vychytávkou je Easy Inside Gallery, tedy vnitřní sklopná zahrádka umožňující převoz dlouhých a objemných předmětů nahoře až nad cestujícími (uvolňuje tak prostor u podlahy).
Osobní verze Kangoo nabídne pět plnohodnotných míst k sezení a k tomu velký kufr (objem dosud nezveřejněn, ale očekávejte minimálně 660 l, jako měla odcházející verze), do něhož se vejdou všechny kufry a tašky pro rodinnou dovolenou, sportovní vybavení pro volnočasové aktivity anebo i nějaké to nářadí a materiál pro ty, kteří svůj vůz využívají i k práci. Kangoo také nabídne širší výbavu a moderní infotainment Easy Link.
Vedle modelů Kangoo a Kangoo van se představil také menší užitkový model Express Van, který je v podstatě modernizovanou verzí Dacie Dokker s logem Renaultu. Nabídne prostor pro náklad o objemu 3,3 až 3,7 m³, k tomu multimediální systém Easy Link a jízdní asistenty jako monitorování mrtvých úhlů, přední i zadní parkovací senzory nebo širokoúhlé zrcadlo.
Na rozdíl od obou variant Kangoo určených k prodeji v Evropě se k nám osobní varianta Express vůbec nedostane, užitkový Express Van by mohl – to však Renault upřesní až na začátku příštího roku. Nové Kangoo vyráběné ve francouzské továrně Maubeuge dorazí na trh na jaře 2021.