Hlavní obsah

Třetí generace užitkového Renaultu Kangoo právě představena

Foto: Renault

Po dlouhých třinácti letech přichází generační obměna modelu Kangoo, kompaktního dodávkového vozu od Renualtu, který umí sloužit jako neúnavný pracant a také se postará o pohodlí početné rodiny. Třetí Kangoo stojí na zcela nové platformě, jež nabízí spoustu moderní techniky, a dokonce i kompletně elektrický pohon.

Článek

Historie užitkového modelu Kangoo se píše již od roku 1997 (tehdy ale jen převzal otěže po modelu Express, jenž sloužil od roku 1985) a od té doby se ho prodalo již více než 4 miliony exemplářů. Zkraje příštího roku se začne psát jeho třetí kapitola, která bude nejspíš tou nejzajímavější. Nové Kangoo totiž představuje velký technický skok kupředu…

Foto: Renault

Tři generace a pět verzí – to je historie a současnost užitkového modelu Kangoo

Jeho základem se totiž stala platforma CFM dosud využívaná pouze u nejnovějších osobních modelů (současná generace Renaultu Clio a crossoveru Captur, ale také nejnovější Dacia Sandero a Logan). Ta umožní zlepšení jízdního komfortu a integraci nejnovějších jízdních asistentů, jako je nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo asistent jízdy v pruzích. Speciálně pro Kangoo byly připraveny novinky v podobě systému kontroly stability návěsu a digitální vnitřní zpětné zrcátko (přenášející obraz ze zadní kamery), které ulehčí výhled vzad.

Zcela nové budou i pohonné jednotky plnící ty nejpřísnější emisní normy. Konkrétní motory Renault ještě nespecifikoval, ale my bychom si vsadili na osvědčené jednotky 1,3 TCe a 1,5 dCi, které budou k dispozici s manuální i automatickou převodovkou. A pak je tu čistě elektrická verze, která není úplnou novinkou (Kangoo Z.E. vzniklo již z minulé generace), ale tentokrát by měla přinést ještě více použitelné parametry než dříve (60 koní a dojezd 270 km). Do velkých měst a jejich blízkého okolí by to měla být ideální varianta.

Foto: Renault

Vedle konvenčních motorů bude k dispozici i čistě elektrická varianta

Nová karoserie se zamračenějším výrazem přídě (působí sebevědoměji, ale to viditelné nadšení tváře zcela prvního Kangoo nám trochu chybí) a celkově nabídne dvě možné délky a hned několik variant uspořádání.

Foto: Renault

Nové Kangoo pěkně prokouklo

Pro užitkovou verzi to znamená prostor pro náklad o objemu 3,3 až 3,9 m³ ve standardní verzi a 4,2 až 4,9 m³ v dlouhé verzi. Zásadní inovací Kangoo Van je Easy Side Access, tedy zrušení B-sloupku (mezi předními dveřmi a zadními posuvnými dveřmi) přinášející velmi široký vstupní otvor do nákladového prostoru.

Foto: Renault

Easy Side Access bude v praxi mimořádně praktická záležitost

Další užitečnou vychytávkou je Easy Inside Gallery, tedy vnitřní sklopná zahrádka umožňující převoz dlouhých a objemných předmětů nahoře až nad cestujícími (uvolňuje tak prostor u podlahy).

Foto: Renault

Užitková verze Kangoo Van nabídne spoustu prostoru a snadný přístup

Osobní verze Kangoo nabídne pět plnohodnotných míst k sezení a k tomu velký kufr (objem dosud nezveřejněn, ale očekávejte minimálně 660 l, jako měla odcházející verze), do něhož se vejdou všechny kufry a tašky pro rodinnou dovolenou, sportovní vybavení pro volnočasové aktivity anebo i nějaké to nářadí a materiál pro ty, kteří svůj vůz využívají i k práci. Kangoo také nabídne širší výbavu a moderní infotainment Easy Link.

Foto: Renault

Kabina nového Kangoo představuje velký kvalitativní skok vpřed

Vedle modelů Kangoo a Kangoo van se představil také menší užitkový model Express Van, který je v podstatě modernizovanou verzí Dacie Dokker s logem Renaultu. Nabídne prostor pro náklad o objemu 3,3 až 3,7 m³, k tomu multimediální systém Easy Link a jízdní asistenty jako monitorování mrtvých úhlů, přední i zadní parkovací senzory nebo širokoúhlé zrcadlo.

Foto: Renault

Zatím není jisté, jestli se na náš trh užitkový Express Van vůbec dostane

Na rozdíl od obou variant Kangoo určených k prodeji v Evropě se k nám osobní varianta Express vůbec nedostane, užitkový Express Van by mohl – to však Renault upřesní až na začátku příštího roku. Nové Kangoo vyráběné ve francouzské továrně Maubeuge dorazí na trh na jaře 2021.

Načítám