Hlavní obsah

Třetí generace Fordu Kuga se vrací k ověřenému receptu

Foto: Ford

Nový Ford Kuga vypadá o poznání dynamičtěji než krabicovitý předchůdce

První Kuga byla milovaná davy, protože šlo o kompaktní a obratné SUV, které se prostě líbilo. Za to druhá generace moc ne, protože se změnila na nevzhlednou, neforemnou krabici, která jezdila jako bárka na moři. Třetí generace Kugy se proto naštěstí vrací k původnímu receptu a přihazuje k tomu spoustu nezbytné moderní techniky.

Článek

Pokud v novém Fordu Kuga vidíte kus nového Focusu, tak vidíte správně – ostatně první generace Kugy k němu měla také hodně blízko – technicky, interiérově (bohužel i stísněným prostorem), ale především jízdně. A právě tak se chce prezentovat i třetí generace kompaktního crossoveru Fordu.

Základem je totiž stejná platforma C2, díky které je nová Kuga větší (o 44 mm širší a o 20 mm delší rozvor), a proto uvnitř také prostornější – zadní sedadla jdou navíc posouvat a měnit úhel jejich sklonu (bohužel o objemu kufru neřekl Ford ani slovo). Mírně snížená výška pak prospívá nejen aerodynamice, ale také dynamičtějšímu vzhledu. Mezigeneračně Kuga navíc shodila 90 kg, což bude určitě také znát.

S Focusem sdílí kompletně interiér, tedy i vyvýšenou pozici 8“ displeje nejnovějšího infotainmentu SYNC3, který zastřešuje většinu funkcí auta (klimatizaci naštěstí zůstal vlastní ovládací panel). Jediným rozdílem je nová digitální přístrojová deska s 12,3“ displejem – Focus si musí vystačit s klasickými budíky. Nepřijdete ani o nic z nových luxusnějších prvků výbavy Focusu, jako je audio Bang & Olufsen, palubní wi-fi nebo head-up displej.

Foto: Ford

V interiéru vládnou displeje – v centru je 8" infotainment, před řidičem 12,3" digitální kokpit a přímo v zorném poli pak head-up displej

Největší pokrok se ale udál v motorovém prostoru – nová Kuga nabídne vedle dvou benzinových a dvou naftových motorizací hned tři hybridní varianty. První je dvoulitrový diesel EcoBlue (150 koní) s 48V mild-hybridem (posílený startér/generátor, který rekuperuje energii a pomáhá při zrychlování).

Druhou je klasický hybrid (bez dobíjecí zásuvky, baterie se nabíjí pouze rekuperací), elektrický pohon pomáhá 2,5litrovému benzinovému motoru (je to čtyřválcová atmosféra, návrat foukaného pětiválce z první Kugy se tedy nekoná) – Ford však zatím nezveřejnil žádné výkonové specifikace.

Nejpokročilejší elektrifikaci nabízí plug-in hybrid, který ke stejnému 2,5litrovému benzinu kombinovanému s elektromotorem přihazuje větší baterii (kapacita 14,4 kWh), jíž bude možné dobíjet z elektrické zásuvky. Kombinovaný výkon by měl být až 225 koní, Kuga PHEV navíc slibuje elektrický dojezd až 50 km a kombinované emise CO2 pouhých 29 g/km.

Nová Kuga tak vypadá jako hodně atraktivní auto, které Ford v téhle těžké době na evropském trhu nutně potřebuje. Jsme zvědaví, zda Kuga dostojí slibům a skutečně bude jezdit podobně dobře jako nový Focus. Pak bychom si ji totiž mohli zase zamilovat…

Načítám