Článek
Pokud v novém Fordu Kuga vidíte kus nového Focusu, tak vidíte správně – ostatně první generace Kugy k němu měla také hodně blízko – technicky, interiérově (bohužel i stísněným prostorem), ale především jízdně. A právě tak se chce prezentovat i třetí generace kompaktního crossoveru Fordu.
Základem je totiž stejná platforma C2, díky které je nová Kuga větší (o 44 mm širší a o 20 mm delší rozvor), a proto uvnitř také prostornější – zadní sedadla jdou navíc posouvat a měnit úhel jejich sklonu (bohužel o objemu kufru neřekl Ford ani slovo). Mírně snížená výška pak prospívá nejen aerodynamice, ale také dynamičtějšímu vzhledu. Mezigeneračně Kuga navíc shodila 90 kg, což bude určitě také znát.
S Focusem sdílí kompletně interiér, tedy i vyvýšenou pozici 8“ displeje nejnovějšího infotainmentu SYNC3, který zastřešuje většinu funkcí auta (klimatizaci naštěstí zůstal vlastní ovládací panel). Jediným rozdílem je nová digitální přístrojová deska s 12,3“ displejem – Focus si musí vystačit s klasickými budíky. Nepřijdete ani o nic z nových luxusnějších prvků výbavy Focusu, jako je audio Bang & Olufsen, palubní wi-fi nebo head-up displej.
Největší pokrok se ale udál v motorovém prostoru – nová Kuga nabídne vedle dvou benzinových a dvou naftových motorizací hned tři hybridní varianty. První je dvoulitrový diesel EcoBlue (150 koní) s 48V mild-hybridem (posílený startér/generátor, který rekuperuje energii a pomáhá při zrychlování).
Druhou je klasický hybrid (bez dobíjecí zásuvky, baterie se nabíjí pouze rekuperací), elektrický pohon pomáhá 2,5litrovému benzinovému motoru (je to čtyřválcová atmosféra, návrat foukaného pětiválce z první Kugy se tedy nekoná) – Ford však zatím nezveřejnil žádné výkonové specifikace.
Nejpokročilejší elektrifikaci nabízí plug-in hybrid, který ke stejnému 2,5litrovému benzinu kombinovanému s elektromotorem přihazuje větší baterii (kapacita 14,4 kWh), jíž bude možné dobíjet z elektrické zásuvky. Kombinovaný výkon by měl být až 225 koní, Kuga PHEV navíc slibuje elektrický dojezd až 50 km a kombinované emise CO2 pouhých 29 g/km.
Nová Kuga tak vypadá jako hodně atraktivní auto, které Ford v téhle těžké době na evropském trhu nutně potřebuje. Jsme zvědaví, zda Kuga dostojí slibům a skutečně bude jezdit podobně dobře jako nový Focus. Pak bychom si ji totiž mohli zase zamilovat…