Článek
Obsese BMW zvýrazněním ledvinek na přídi dospěla do dalšího stádia. Už nestačí, že jsou jen absurdně velké, u současné X6 je můžete mít dokonce i podsvícené! Automaticky se rozsvítí při odemknutí nebo zamknutí vozu, ale řidič je může rozsvítit i manuálně, a to i za jízdy. Nechápeme, proč tak složitě – měli je udělat rozsvícené permanentně, vždyť tak to bude mít naprostá většina majitelů (podobně jako to bývá s vysouvacím spojlerem). X6 si tak ve zpětném zrcátku s ničím jiným vážně nespletete.
Zbytek X6 se nese v podobně přehnaném duchu. Stačí se podívat na jeho rozměry – nyní už má skoro 5 metrů na délku a rovné dva metry na šířku, takže běžné parkovací místo vyplní na milimetr přesně. Hmotnost takového mastodonta samozřejmě přesahuje 2,2 tuny (podle verze), proto potřebuje k pohonu minimálně 265koňový motor. A pochopitelně to není přeplňovaný tříválec…
Základem je šestiválcový turbodiesel 30d právě s těmi 265 koni a masitými 620 Nm (akcelerace 0-100 km/h za 6,5 sekundy), nad ním je benzinový šestiválec 40i produkující 340 koní a 450 Nm (stovka za 5,5 s) a vrchol představují dva polo-emkové motory. První je benzinový twin-turbo V8 označený M50i, starý známý například z M850i, který nabízí brutálních 530 koní a 750 Nm (stovka za 4,3 s), větší prodeje však bude mít čtyřikrát (!!!) přeplňovaný naftový šestiválec M50d s masivními 400 koni a 760 Nm (stovka za 5,2 s), protože své majitele u benzinky nesežere zaživa. Ti, co budou chtít po silnicích létat jako dělová koule, si počkají na plnotučné 600koňové X6 M.
Všechny verze jsou pochopitelně vybavené automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol (preferujícím zadní nápravu), aktivním řízením, adaptivním podvozkem a stabilizací náklonů, připlatit si můžete za vzduchový podvozek nebo off-road paket se čtyřmi offroad režimy (k němu byste si ale neměli pořizovat ta příplatková 22palcová kola na nízkoprofilových šlupkách).
Samozřejmostí je také dlouhý seznam technologií (laserová světla, 12,3palcový digitální kokpit a 12,3palcový infotainment s online funkcemi a širokou konektivitou, zástup jízdních asistentů) a komfortních prvků (ambientní osvětlení, špičková kůže, odvětrávané sedačky atd.), který se zcela shoduje se spřízněným BMW X5. Tady oproti ní nebude nic chybět – snad jen trochu místa nad hlavou v zadní řadě a pár litrů kufru (místo 650 litrů má objem „jen“ 580 litrů).
BMW X6 je tedy i ve své třetí generaci dost absurdním autem. Ale to je v pořádku, právě takové ho máme rádi, protože kdyby byla všechna auta jen rozumná, byla by to nuda. X6 je prostě nesmysl, ale velmi osobitý. Jo, a z těch podsvětlených ledvinek se stane nový hit nejen mezi automobilkami, ale hlavně mezi tunery, to vám garantujeme! BMW zase jednou určilo nový trend…