Hlavní obsah

Toyota zase bude vyrábět plnotučnou Corollu. Děkujeme!

Foto: Toyota

Corolla by měla být opět o něco víc šik

Když v roce 2007 někdo v Toyotě rozhodl, že Corolla je už tak trochu nudná, že je čas ji poslat do důchodu a že místo ní budou vyrábět auto s celosvětově neutrálním jménem Auris, udělalo to největší radost šéfům Volkswagenu, kteří moc dobře vědí, jaký poklad mají v označení Golf. Corollo, vítej zpátky!

Článek

Nevíme, co se stalo v Toyotě pak, jestli dotyčného rituálně popravili, jestli to udělal sám, nebo jestli jen odešel škodit k jiné značce (klidně by to mohl být výrobce toustovačů nebo mýdla), ale víme, že Toyota označení Corolla zachovala alespoň u sedanu a nyní ponesou legendární jméno i další dva modely, tedy pětidvéřový hatchback a kombík. Budou tak pokračovat v tradičním označení - Corolla je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, pro nějž se od uvedení v roce 1966 rozhodlo už přes 45 milionů zákazníků.

Podle Toyoty souvisí návrat označení Corolla s novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé doposud používané platformy. „K opětovnému zavedení názvu Corolla pro naše kompaktní hatchbacky a kombi bychom těžko našli příhodnější okamžik než uvedení modelu nové generace,“ říká Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. Filozofie návrhu a konstrukce TNGA nese kromě kvality, odolnosti a spolehlivosti, kterými je Corolla proslulá, také více emocí, po kterých naši zákazníci volají.“ Nové modely Corolly máme očekávat od začátku roku 2019, budou nabíhat postupně. Základní motorizací bude přeplňovaný motor 1,2 l s výkonem 114 koní. Další dva motory jsou hybridy - 1,8litrový agregát používaný ve stávajícím Aurisu či Priusu doplní nový dvoulitr s výkonem 178 koní. S diesely už Toyota vůbec nepočítá.

Od nové platformy TNGA si Toyota slibuje lepší jízdní vlastnosti a komfort. „TNGA dává vozidlu tuhost a nízké těžiště. Jsou to vlastnosti, které potřebujete pro vynikající komfort, ovladatelnost a potěšení z jízdy,“ řekl Johan van Zyl.

A co bude s Aurisem? Ten definitivně končí na celém světě, byť na něj prý budou u Toyoty vzpomínat v dobrém. „Auris je model, který v Evropě udělal z hybridní technologie naprosto přirozený druh pohonu. Pro Toyotu to bylo průlomové vozidlo,“ dodal Johan van Zyl a potvrdil, že rozhodnutí o používání označení Corolla je čerstvé, protože nové auto bylo odhaleno v únoru na autosalonu v Ženevě ještě jako Auris.

Související témata:
Načítám