Hlavní obsah

Toyota Yaris Hybrid – Stylovější a dospělejší prcek z Kolína

Foto: Jakub Deml

Čtvrtá generace oblíbeného městského prcka Toyoty Yaris sází na stylový design, propracovanější interiér a skvělou výbavu, vnímavé řidiče ale dokáže potěšit také dospělejší jízdou a v případě hybridu ještě chytřejším a úspornějším pohonným ústrojím.

Článek

Nesnáším zimu. Stromy shodí barevné listí a místo nich zůstanou strašidelné pahýly holých větví, z malebných políček se stanou nevzhledná oraniště, mráz nevítán a nezván vklouzne do každého záhybu bundy, aby poškádlil neotužená těla, dny se zkrátí na pouhý okamžik a obloha se potáhne smutnou šedí, která vám každé ráno našeptává, abyste dnes raději zůstali v teple v peřinách… což je v době karantény až nebezpečně lákavé. Naštěstí je tu nová Toyota Yaris, která dokáže i ten nejošklivější den prozářit jasnými barvami.

Foto: Jakub Deml

Dříve nenápadný Yaris je najednou velký fešák

A to nemyslím jen její krásný červený lak Tokyo s kontrastní černou střechou, ale především stylové obliny karoserie postavené na výrazných 17palcových kolech perfektně vyplňujících vytažené blatníky. Minulé tři generace Yarisu byly nenápadné a na ulici snadno přehlédnutelné, ta nová se však hrdě hlásí o pozornost okolí (a také ji velmi často získává). Design bude silným prodejním argumentem nového Yarisu…

Stejně jako propracovaná kabina – jen se podívejte na oddělené kulaté budíky přístrojového panelu, vystrčený displej infotainmentu nebo třeba panel dveří s madlem, klikou a ovladači. Designéři Toyoty si vážně vyhráli a pro dokreslení příjemné atmosféry kabinu osvítili jemným modrým náladovým světlem. Celý týden s Yarisem jsem se vážně těšil, až zase vklouznu za jeho volant, a nikdy se mi z něj nechtělo ven – a nejen proto, že má vyhřívaná přední sedadla i volant.

Foto: Jakub Deml

Ve stylové kabině je dost místa, kupa moderní techniky a spousta pohodlí

Nový Yaris je vůbec moc pěkně vybavený: už v základu máme klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 4,2palcový informační displej pro řidiče, 7palcový infotainment s Bluetooth a příjmem DAB nebo multifunkční volant. Můžete si ale pořídit také vychytávky jako Bi-LED světlomety s automatickým zapínáním dálkových světel, bezklíčové odemykání i startování, head-up displej, 8palcový dotykový infotainment s navigací, indukčním nabíjením a Android Auto/Apple CarPlay nebo audiosystém JBL s 8 reproduktory. Ano, tohle všechno už dnes montují i do městských vozítek!

Toyota je ale obzvlášť hrdá na vysokou úroveň bezpečnosti – 7 airbagů doplňuje zástup sofistikovaných jízdních asistentů, jako je nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu, čtení dopravních značek, automatická dálková světla nebo sledování únavy řidiče, to mezi malými auty nejsou ani zdaleka obvyklé prvky. A rozhodně ne v základní výbavě všech verzí, jako to má Yaris.

Žádného asistenta za volantem ale nutně nepotřebujete, protože Yaris se řídí jedna báseň! Posez je nižší než dřív (o 21 mm) a vy se cítíte víc uvnitř auta (na řidičské pozici se taky hodně zapracovalo, každý si tak snadno najde tu svou), sedačky převzaté z crossoveru C-HR jsou pohodlné a v zatáčkách skvěle drží, ovládání je snadné a přirozené, díky většímu půdorysu (rozchod se rozšířil o 57 mm, rozvor se prodloužil o 50 mm) a nižšímu těžišti (celé auto je o 40 mm nižší) je Yaris stabilnější na rovinkách a hbitější v zatáčkách. Není to vyloženě kapesní sporťák, ale když ho odvážně pošlete do zatáčky, tak srabácky neucukne, ale pevně drží.

Foto: Jakub Deml

Tři válce s podporou elektřiny dávají naprosto dostatečných 116 koní. Hlavně ale umí skvěle šetřit palivo

Zcela nové hybridní ústrojí kombinuje benzinový tříválec 1,5l (vychází z dvoulitru v Corolle) s elektromotorem a společně přes eCVT převodovku roztáčejí přední kola celkovou silou až 116 koní a 141 Nm. Díky elektrické asistenci jsou rozjezdy tiché a hbité, akcelerace vyhlazená převodovkou s plynule měnitelným převodem je hladká a bez cukání.

Tříválec se občas projevuje jemnými vibracemi a pod plynem jadrným vrčením, ale většinu času si pod kapotou jen tiše přede a často rovnou mlčí – rekuperace je velmi efektivní, a často tak plachtíte pouze na elektřinu (až do rychlosti 130 km/h). Skvělá spotřeba není jen marketingový tahák, ve městě a po okreskách umí hybridní Yaris jezdit za méně než čtyři litry, na dálnici v tom budete spíš za šest, ale jako dálniční křižník si Yaris nikdo kupovat nebude.

Nový Yaris tak o svých kvalitách dokázal přesvědčit. Toyota si dala záležet a vychytala poslední mouchy, které měl jeho předchůdce. Novinka je tak dospělejší, propracovanější, lépe se v ní sedí a lépe se s ní jezdí. Hlavně má konečně vlastní styl a osobnost, která dokáže okouzlit. Jezdit s Toyotou Yaris je vážně radost – a nejen v zimě!

Ceny Toyoty Yaris jsou opticky vyšší, ale je to dáno vyšší základní výbavou. Základní litrový model začíná na částce 350 000 Kč, benzinovou patnáctistovku pořídíte za 380 tisíc (za CVT automat se připlácí 35 tisíc) a hybrid začíná na 460 tisících (což je kromě složitějšího pohonu dáno také automatem v základu). Aktuální akční ceník přináší zvýhodnění lépe vybavených verzí o 46 tisíc.

Technické údaje
Pohonřadový tříválec, atmosférické plnění, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 490 cm3
Výkon68 kW (92 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment120 Nm při 3 600 ot./min.
Elektromotor80 k a 141 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí116 k a 141 Nm
Převodovkae-CVT s plynule měnitelným převodem
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 090 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,7 s
Maximální rychlost175 km/h
Spotřeba (kombinace)3,8 l/100 km
Objem palivové nádrže36 l
Kola a pneumatiky205/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)3 940/1 745/1 500 mm
Rozvor2 560 mm
Objem zavazadlového prostoru286 l
Načítám