Hlavní obsah

Toyota Yaris GR dostala brutální bodykit ve stylu WRC

Foto: GReddy

Toyora GR Yaris „Rocket Bunny“ – pro ty, kteří se nehodlají smířit s tím, že závodní verze nemůže na silnice

Ostré hatchbacky jsou mezi automobilovými nadšenci velmi oblíbené. Nabídnou mnohdy stejnou porci zábavy jako supersporty za miliony, a přitom v nich o víkendu odvezete rodinu i se psem a v pondělí můžete opět bez problému vyrazit do práce. Provozní náklady jsou sice nepatrně vyšší, ovšem stále jsou blíže jejich výchozím „civilním“ verzím než pravověrným sporťákům. Totéž zpravidla platí i o pojištění.

Článek

Další výhodou ostrých hatchbacků, nebo-li takzvaných „hot hatchů“ je jejich nenápadnost – jen málokterý účastník silničního provozu ve skutečnosti pozná, že sedíte ve vybroušené verzi, která umí ztrestat kdejakou okresku a vykouzlit úsměv na tváři. Včetně vaší tchyně, kterou zrovna vezete k doktorovi. I když pravda, existují i výjimky.

Foto: GReddy

Bodykit „Rocket Bunny“ od japonské firmy GReddy je cokoliv, jen ne decentní

Najdou se však lidé, pro které ta nenápadnost není tak úplně kladnou stránkou a rádi by budili pozornost – což s vozem založeným na rodinném hatchbacku není úplně jednoduché. Řešení ale dost možná přináší vyhlášená tuningová firma GReddy původem z Japonska. Jejich okázalé bodykity se ve světě proslavily zejména na dvojčatech Subaru BRZ a Toyota GT86, ale poradí i s Nissanem GT-R nebo třeba Lexusem RC-F.

Tyto bodykity mají obchodní název Rocket Bunny, a nejsou vlastně vůbec nepodobné těm na opravdových závodních autech – pořádně rozšířené blatníky, okázalá křídla, nízké rozšklebené čumáky… zkrátka všechno máme. Až se člověk diví, že něco takového vlastně může jezdit po běžné silnici.

Posledním hostitelem této zvláštní genové mutace se stala Toyota Yaris GR. Ta je sama o sobě vybroušeným řidičským náčiním – 1,6l přeplňovaný tříválec dává velmi slušných 260 koní, výkon jde přes manuální šestikvalt a samosvorné diferenciály na obou nápravách na všechna čtyři kola. Výsledkem je, že tato „nákupní taška“ vystřelí z nuly na stovku za 5,5 vteřiny a dále až k elektronicky omezené maximální rychlosti 230 km/h.

Na galerii výchozího vozu se podívejte zde:

Inspiraci světem rallye by v GReddy jen těžko zapřeli. Je tu ohromný otvor pro sání vzduchu v předním nárazníku, díky kterému se potřebný vzduch nerušeně dostane k viditelnému mezichladiči. Po stranách jsou potom přítlačná křidélka a pod nimi ční velký přední splitter, který se stará o to, aby se pod auto dostalo jen minimum vzduchu.

Nelze přehlédnout ani širokánské blatníky, typické pro Rocket Bunny. Je v nich spousta otvorů, které by podle všeho měly odvádět přebytečný vzduch zpod podběhů, respektive přebytečné horko od brzd. K efektní vizuální výbavě GReddy většinou dodává i výkonové vylepšení, není to však pravidlem. Ačkoliv je pravda, že při pohledu zepředu se odkrytý přední mezichladič zdá být o něco větší než ten z továrny.

Jak se dalo očekávat, v zadní části jednoznačně dominuje ohromné přítlačné křídlo, vybavené dvěma vzpěrami. V zadním nárazníku se vyjímají velké průduchy pro odvod vzduchu, vedle nich dvojice hranatých výdechů, které pravděpodobně odvádějí horký vzduch od brzd.

Nikoho nepřekvapí, že takto upravená auta bude možné s největší pravděpodobnost spatřit buďto v USA, kde se velmi rádi odlišují, nebo přímo doma v Japonsku, kde je tuningová scéna stejně bohatě rozvinutá, jako je výstřední. Kompletní bodykit Rocket Bunny pro takovou Toyotu GT86 respektive Subaru BRZ stojí v rozmezí 4 až 5 tisíc dolarů, tedy přibližně 90 až 110 tisíc českých korun. U Yarise GR se se dá očekávat velmi podobné rozmezí.

Načítám