Hlavní obsah

Méně výkonu, méně hmotnosti. Toyota Supra dostane čtyřválec

Foto: Toyota

Toyota Supra dostane čtyřválec od BMW. Benzinoví nadšenci se bouří, ale my jsme rádi. Proč?

Toyota Supra bude v Evropě nově k mání také se čtyřválcovým přeplňovaným dvoulitrem. Ten sice nabídne méně koní i newtonmetrů ve srovnání s původním třílitrovým šestiválcem, ale bude lehčí a vůz ve finále levnější. Půjde o stejně dobré auto jako dosud, nebo mu čtyřválec ublíží?

Článek

Najít recept na skutečnou automobilovou vyváženost je asi nikdy nekončící boj. Dnes by nebyl problém zastavět do maličké Škody Citigo turbem nadopovaný šestiválec s monstrózním výkonem, jenže kdo by takovým autem jezdil a kdo by za něj zaplatil miliony korun?

Určitý balanc se snaží najít také inženýři od japonské Toyoty pro svůj velice povedený model Supra, který se zatím prodává výhradně se šestiválcem od BMW. Modelová řada roku 2020 přinese na evropské trhy také dvoulitrové 258koňové čtyřválcové provedení s turbodmychadlem a osmirychlostní samočinnou převodovkou, která bude přenášet točivý moment 400 Nm na zadní nápravu.

Foto: Toyota

Výkon 258 koní rozhodně postačí a poskytne velkou dávku té pravé řidičské zábavy

Pro srovnání – šestiválcová verze nabídne výkon 340 koní a 500 Nm síly. Stejně jako třílitrový řadový šestiválec, tak i tento německý dvoulitrový řadový čtyřválec už pracuje v BMW Z4 Roadster a najdete ho ve specifikaci sDrive30i.

Foto: Jakub Deml

BMW Z4 Roadster se rodí na stejné lince jako současná Supra

Toyota se také nechala slyšet, že o 100 kilogramů štíhlejší Supra zrychlí z nuly na sto za 5,2 vteřiny, zatímco současný výkonnější model k tomu potřebuje jen 4,3 vteřiny. Rozložení hmotnosti 50 na 50 prý nebude zástavbou lehčího motoru dotčeno.

Foto: Toyota

Toyota se u Supry chlubila rozložením hmotnosti 50 na 50. U čtyřválcové verze to prý nebude jinak

Radost, nebo kacířství?

Než automobilku úplně odsoudíte za svatokrádež, přečtěte si pár faktů. Čtyřválec bude mít rozhodně nižší spotřebu a toxicitu. Vždyť BMW Z4 sDrive30i má homologovaný apetit 6,1 litru benzinu na sto kilometrů a vypustí 139 gramů oxidu uhličitého na kilometr – a to jde o roadster. Šestiválcová Supra si vezme oficiálně 7,5 litru paliva na sto a kombinované emise jsou 170 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Co to znamená? Ve výsledku nabídne čtyřválcová varianta atraktivnější cenu z důvodu nižších výrobních nákladů i emisních (flotilových) pokut.

Foto: Toyota

Čtyřválec bude úspornější, efektivnější a celý komplet ve finále levnější

Odlehčená Supra by se měla začít v Evropě prodávat už v březnu letošního roku. Standardní výbava bude zahrnovat 18palcové lité disky, sedadla čalouněná umělým semišem (Alcantara) a dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,8 palce.

Foto: Toyota

Palubní deska limitované edice Fuji Speedway pro Evropu

Můžeme se však těšit na speciální edici Fuji Freeway, kterou můžete vidět na snímcích. Ta bude mít výhradně 19palcové disky, červené kryty zpětných zrcátek a sedadla čalouněná umělým semišem v kombinaci červeného a černého provedení. Omezená série bude pro Evropu limitovaná počtem 200 kusů.

Foto: Toyota

Toyota Supra Fuji Speedway dostane 19palcové disky a vznikne pouze 200 kusů pro Evropu

Ačkoli se to mnohým benzinovým nadšencům nebude líbit, my příchod čtyřválcové verze vítáme. Rozhodně půjde o cenově dostupnější model, který poskytne podobnou dávku zábavy jako jeho šestiválcový kolega, který vyjde na 1,8 milionu korun. BMW Z4 se šestiválcem stojí v základu necelých 1,6 milionu korun a čtyřválcová specifikace sDrive30i lehce přes 1,2 milionu korun.

Je tedy skoro jisté, že Supra s řadovým čtyřválcem nepůjde pod milion, nicméně už přestane být pouhým divokým snem všech nadšenců, kteří už teď vymýšlejí, jak doma manželce zdůvodní fakt, že namísto rodinného SUV bude stát v garáži dvoumístná Toyota Supra.

Načítám