Hlavní obsah

Toyota si v tichosti staví vlastní Nürburgring

Foto: Toyota

Slavný okruh Nürburgring prověří schopnosti auta na samou hranici, takže která automobilka tu netestuje, jako kdyby nebyla. Jenže poloha trati v srdci Německa a pouze omezený časový prostor pro testování to mnoha značkám významně komplikuje, proto se Toyota rozhodla postavit si podle vzoru Ringu vlastní zkušební trať.

Článek

Slavná Severní smyčka (Nordschleife) okruhu Nürburgring není jen Mekkou pro všechny nadšence do aut a závodníky, je také oblíbeným testovacím centrem pro všechny světové automobilky. Nabízí totiž naprosto jedinečné podmínky pro mučení vývojových prototypů, které na světě nemají obdoby. Jde v podstatě o úzkou okresku, která na 20 kilometrech své délky kombinuje zatáčky všech druhů, krátké i delší rovinky, neustálá klesání a stoupání, spousty horizontů a změn povrchů. Je to v podstatě koncentrovaná běžná silnice, po kterých auta normálně jezdí, akorát bezpečnější (lemovaná svodidly) a zcela uzavřená jen pro potřeby vývojářů. Má jen jedinou vadu – pro některé automobilky je trochu z ruky…

Foto: Toyota

Vývoj nové Toyoty Supra probíhal z velké části právě na německém Nürburgringu, aby z ní bylo opravdu schopné sportovní auto

Konkrétně z Japonska je to do pohoří Eifel skoro 10 tisíc kilometrů. To japonským automobilkám nebrání tady intenzivně testovat, protože si jich většina v blízkém okolí Ringu postavila testovací centrum, ale přece jen vzdálenost výrazně komplikuje organizaci i logistiku, proto se Toyota, jedna z největších automobilek světa, rozhodla, že si postaví podobnou trať hned za humny, konkrétně v japonské Shimoyamě v prefektuře Aichi.

Výhodou je místní členitá topografie s 75metrovým rozdílem mezi nejnižším a nejvyšším místem (pro srovnání Ring má výškový rozdíl 300 metrů), což je jako dělané pro spoustu zatáček, stoupání a klesání, které prověří řízení, motory, podvozek i brzdy zkoušených aut. Zelené peklo, jak se Nürburgringu také familiárně říká, ostatně připomíná i spousta původní zeleně v testovacím areálu. Toyota právě otevřela 5,1 kilometru dlouhou trať simulující běžnou silnici, do roku 2023 k ní přibude ještě vysokorychlostní okruh a další specializované testovací tratě.

Foto: Toyota

Nádherný kus asfaltu a zatáčka jako malovaná. Také byste se tu hned chtěli svézt...?

Sám šéf automobilky Akio Toyoda, který se na Nürburgringu už něco natestoval a nazávodil, k tomu dodává: „Na základě našich zkušeností s Nürburgringem jsme v novém testovacím okruhu replikovali jeho různorodost. Spojením jízdních zkoušek po celém světě a náročných podmínek na novém okruhu máme v úmyslu důkladně zdokonalovat každý z našich modelů a vyvíjet auta, která řidiči přinesou skutečnou radost z řízení.“

Foto: Toyota

Nový okruh prověří kromě funkčnosti také spolehlivost nových modelů

Podobné testovací areály jsou v Evropě například ještě v anglickém Milbrooku nebo německém Boxbergu, po dokončení je však testovací areál Toyoty hravě předčí, navíc ho Toyota bude mít pouze pro sebe a bude tak moci testovat nové vozy velmi intenzivně. Znamená to tedy, že by nové Toyoty mohly být ještě spolehlivější a snad i zábavnější, než jsou nyní.

Související témata:
Načítám