Článek
Ne, to není žádné zbožné přání, nýbrž realita. Evropský viceprezident prodeje a marketingu Toyoty Matt Harrison před pár dny řekl, že v Toyotě se živě mluví o plánu „Tři bratři“ – tedy o tom, co už tady jednou bylo v podobě modelů Supra, Celica a MR-2. Model Supra už Toyota má, postavila ho na společné platformě s BMW Z4 a čeká se jen na finální odhalení. Model Celica nahradilo oblíbené kupátko GT86 a zbývá tedy už jen malá Toyota MR-2. Automobilka naznačila možnost menšího sportovního vozu v podobě konceptu S-FR v roce 2015, ale od té doby bylo ticho po pěšině. Až doteď.
Stejně jako u Supry a GT86, i tady se prý zvažuje možnost sdílet technologie s jiným výrobcem, nicméně jedna věc je jasná... Nový model sice bude mít i nadále kompaktní rozměry a motor uprostřed, ale měl by to být elektromobil! Důvodů je hned několik. Prvním jsou samozřejmě emise. A myšlenka nabídnout sportovní elektromobil s motorem uprostřed by dávala smysl i jiným značkám, které musí snižovat emisní průměr. Přišly by tak vlastně k hotovému, protože Toyota by jim mohla nabídnout modulární platformu New Global Architecture, která je navržená i pro použití elektromotorů. Kompaktní rozměry motoru by umožnily jeho uložení uprostřed, baterie v podlaze by zase snížily těžiště. Jednoduchá konstrukce auta by pak znamenala i nízké náklady na vývoj a přijatelnou cenu.
Toyota MR-2 by tedy mohla být kompaktním sportovním roadsterem, který by se prodával jako nízkonákladový sportovní vůz šetrný k životnímu prostředí, což by mohlo nejen dobře znít, ale i fungovat. Podle všeho ji ale nečekejte dřív než v roce 2020, což by ale zároveň znamenalo, že by už měla nové baterie s vyšší kapacitou a tedy i dojezdem.