Hlavní obsah

Toyota Hilux od firmy Arctic Trucks – To pravé ořechové?

Foto: Arctic Trucks

Hilux AT35 je ve skutečnosti jen takový „vstupní“ model firmy Arctic Trucks. Na přání je možné si nechat postavit dokonce i šestikolku!

Fanouškům terénní jízdy (případně starého Top Gearu) asi Toyotu Hilux netřeba představovat – jde o jeden z nejrobustnějších a nejschopnějších off-roadů, které můžete přihlásit na značky, to je prokázaný fakt. Konkurence (zejména ta americká) je však nemilosrdná, a tak neuškodí ikonický Hilux osadit trochu praktičtější (a v neposlední řadě lépe vypadající) výstrojí, že?

Článek

Když moderátoři slavného britského pořadu vyrazili v doprovodu Toyoty Hilux, kterou okupoval štáb, na zamrzlou Arktidu, nemělo auto větší problémy – jediný, kdo byl tu a tam na pokraji sil, byly součástky z masa a kostí. I díky Toyotě Hilux dokázali Clarkson a May porazit kolegu Hammonda, který zvolil „pohon“ za pomoci psího spřežení. A několik sérií dříve zkusili stejný model srovnat se zemí zároveň s výškovou budovou, aby Hilux i poté nastartoval. Záběry jsou dodnes dostupné na youtubovém kanálu pořadu Top Gear.

Foto: Arctic Trucks

Arctic Trucks se specializuje na různé terénní vozy, jejich specialitou je však Hilux

Možná i proto se v Toyotě rozhodli tomuto modelu vymyslet přídomek „Invincible“, tedy Nezničitelný. Přesto nemůžeme mít společnosti Arctic Trucks za zlé, že se Hiluxu trochu „podívali na zoubek“. Arctic Trucks je mezinárodní společnost založená na Islandu a specializující se na úpravy terénních aut s pohonem čtyř kol, aby potom mohla být použita v náročných podmínkách. Působí rovněž ve Velké Británii, Norsku, Finsku, Polsku, Rusku, ale i ve Spojených arabských emirátech.

Arctic Trucks se pochopitelně vyzná i v jiných teréňácích, jako je třeba Ford F-150, nebo dokonce Isuzu, jejich specialitou je však Hilux. V tomto případě došlo na zvýšení světlé výšky oproti standardu o 65 milimetrů, následkem čehož došlo k nezanedbatelnému zlepšení nájezdových úhlů o devět stupňů vpředu, respektive o tři stupně vzadu.

S tím jdou ruku v ruce také úpravy jako rozšíření náprav, blatníků a nárazníků. Díky většímu využitelnému prostoru v podbězích tak mohli v Arctic Trucks nasadit na takzvaný Hilux „AT35“ také nová a odolnější 17palcová litá kola, která jsou obutá do pořádných terénních pneumatik o vnějším průměru 35 palců. Jde o gumy od BF Goodrich o rozměrech 315/70 R17 uzpůsobené do každého terénu.

Foto: Arctic Trucks

V Arctic Trucks se postarají o to, aby Hilux byl nejen „Nezničitelný“, ale také „Nezastavitelný“

Aby tyto úpravy měly ještě větší vliv na průchodnost Hiluxu, nezůstal bez povšimnutí ani jeho podvozek – je tu nové odpružení od známé firmy Bilstein se zakázkovými pružinami a tlumiči vpředu, vzadu pak došlo na nové tlumiče a čepy. Výsledkem úprav podvozku je mimo jiné delší zdvih pružin, konkrétně vpředu o 40 milimetrů a vzadu o 20 milimetrů. Aby se zajistilo co nejlepší přenesení výkonu na kola a následně na podklad, byly upraveny také diferenciály pohonu všech kol.

Pohon zajišťuje 2,8l turbodiesel a tento dříč dává výkon 201 koní, ale co hlavně, v tomto případě také velmi užitečných 500 Nm točivého momentu dostupného takzvaně „odspodu“, tedy už v 1 600 otáčkách za minutu. Jde tedy o skvělý protilék třeba na takový Ford Ranger Raptor, ale proslýchá se, že sportovní divize Gazoo Racing dokonce připravuje značně posílenou verzi Hiluxu – doufejme, že to bude pravda, šílených (a zábavných) pick-upů není nikdy dost.

Hilux AT35 je už teď k mání na britských ostrovech, ostatní evropské země by potom měly následovat. Cena samotné přestavby, pokud přivezete vlastní Hilux, by v přepočtu měla začínat na 551 tisících korun. Co myslíte, má se Ranger Raptor bát?

Načítám