Článek
Na svět musela přijít Corolla Cross. Technicky vzato jde o křížence neboli crossover, který je založený na pravděpodobně nejslavnějším modelu Toyoty, tedy na kultovní Corolle. Nicméně ukazatele váhové kategorie se v tomto případě přece jen více přiklánějí k segmentu SUV. Corolla Cross byla představena krátce po představení modelu Yaris Cross a samotná Corolla Cross byla zatím představena pouze pro asijské trhy, takže zbytek světa se má teprve dočkat.
Základ nového přírůstku do japonské rodiny tvoří tzv. „Toyota nová globální architektura C“, ve zkratce TNGA-C, tedy platforma určená pro středně velké modely. Architektura je navržena tak, aby dokázala pojmout jak hybridní, tak čistě spalovací pohonné ústrojí a sériové auto by mělo mít na délku 4,46 metru, 1,8 metru na šířku a 1,6 metru na výšku, rozvor má být slušných 2,6 metru.
O motorizacích zatím víme, tedy alespoň to, co se týká motorizací určených pro Asii, že základem bude benzinová osmnáctistovka o výkonu 140 koní a 175 Nm točivého momentu. Motor pak pohání přední kola přes převodovku CVT. Další variantou je samozřejmě hybrid, kde spalovací motor je kupodivu slabší (98 koní a 142 Nm), ale sekunduje mu elektromotor o výkonu dalších 72 koní. Sílu obou jednotek potom přenáší na kola opět převodovka CVT.
Ohledně podvozku máme očekávat vpředu MacPherson a vzadu vlečenou nápravu s torzní tyčí, a dle očekávání jsou kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Na výběr bude ze sedmnácti nebo osmnáctipalcových litých kol, které budou obouvat gumy 215/60, respektive 225/50.
Čistě po vizuální stránce vlastně Corolla Cross příliš klasickou Corollu nepřipomíná, jde spíše o takovou zmenšenou RAV4. Přední části dominuje černá mřížka, podél které jsou ostře řezaná přední světla doplněná o denní LED svítilny. Jelikož jde o zvýšenou verzi Cross, nesmí chybět černé ochranné plasty na náraznících, bočních prazích, v oblasti podběhů a také černě lakované lyžiny na střeše. Má to však stále jeden háček – dosud není oficiálně potvrzeno, zda zbrusu nová Corolla Cross dorazí také do Evropy.
Nejprodávanější model značky se už prodává v několika karosářských variantách – klasický hatchback a sedan, potom kombi nesoucí název Touring Sports a o něco užitkovější verze kombi, která se jmenuje jednoduše Corolla Trek. Corolla Cross by měla co do rozměrů stát nad svými bratry a očekává se, že bude sdílet většinu techniky.