Hlavní obsah

Toyota Corolla Cross – Něco mezi hatchbackem a SUV

Foto: Toyota

Toyota představila model Corolla Cross – Zatím pouze pro Asii

Není tajemstvím, že se automobilky posledních pár let snaží zaplnit i ty nejtitěrnější skuliny na trhu. Výsledkem je vznik všemožných crossovery, které jednou nohou stojí v jednom segmentu a druhou zase v úplně jiném. Zavedené značky k tomu často používají už tradiční modely, jen je trochu zvýší, případně přidají ochranné oplastování. Tuto roli zastává například Corolla Trek, a Toyotě tak zoufale chybí nějaké kompaktní SUV – Land Cruiser je totiž pořádný drobek a slavná RAV4 za poslední roky taky pořádně narostla…

Článek

Na svět musela přijít Corolla Cross. Technicky vzato jde o křížence neboli crossover, který je založený na pravděpodobně nejslavnějším modelu Toyoty, tedy na kultovní Corolle. Nicméně ukazatele váhové kategorie se v tomto případě přece jen více přiklánějí k segmentu SUV. Corolla Cross byla představena krátce po představení modelu Yaris Cross a samotná Corolla Cross byla zatím představena pouze pro asijské trhy, takže zbytek světa se má teprve dočkat.

Foto: Toyota

Po vizuální stránce je patrné, že Corolla Cross má blíže spíš k RAV4 než ke standardní Corolle

Základ nového přírůstku do japonské rodiny tvoří tzv. „Toyota nová globální architektura C“, ve zkratce TNGA-C, tedy platforma určená pro středně velké modely. Architektura je navržena tak, aby dokázala pojmout jak hybridní, tak čistě spalovací pohonné ústrojí a sériové auto by mělo mít na délku 4,46 metru, 1,8 metru na šířku a 1,6 metru na výšku, rozvor má být slušných 2,6 metru.

O motorizacích zatím víme, tedy alespoň to, co se týká motorizací určených pro Asii, že základem bude benzinová osmnáctistovka o výkonu 140 koní a 175 Nm točivého momentu. Motor pak pohání přední kola přes převodovku CVT. Další variantou je samozřejmě hybrid, kde spalovací motor je kupodivu slabší (98 koní a 142 Nm), ale sekunduje mu elektromotor o výkonu dalších 72 koní. Sílu obou jednotek potom přenáší na kola opět převodovka CVT.

Ohledně podvozku máme očekávat vpředu MacPherson a vzadu vlečenou nápravu s torzní tyčí, a dle očekávání jsou kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. Na výběr bude ze sedmnácti nebo osmnáctipalcových litých kol, které budou obouvat gumy 215/60, respektive 225/50.

Čistě po vizuální stránce vlastně Corolla Cross příliš klasickou Corollu nepřipomíná, jde spíše o takovou zmenšenou RAV4. Přední části dominuje černá mřížka, podél které jsou ostře řezaná přední světla doplněná o denní LED svítilny. Jelikož jde o zvýšenou verzi Cross, nesmí chybět černé ochranné plasty na náraznících, bočních prazích, v oblasti podběhů a také černě lakované lyžiny na střeše. Má to však stále jeden háček – dosud není oficiálně potvrzeno, zda zbrusu nová Corolla Cross dorazí také do Evropy.

Nejprodávanější model značky se už prodává v několika karosářských variantách – klasický hatchback a sedan, potom kombi nesoucí název Touring Sports a o něco užitkovější verze kombi, která se jmenuje jednoduše Corolla Trek. Corolla Cross by měla co do rozměrů stát nad svými bratry a očekává se, že bude sdílet většinu techniky.

Související témata:
Načítám