Článek
Překvapovat umí vážně na jedničku. I po té tisícovce společných kilometrů (a dalších stovkách za volantem předchozích verzí) mě C-HR nepřestávalo udivovat svou průměrnou spotřebou, kterou se po každé jízdě rádo pochlubí. Pokud pojedete s rozumem, dálniční štreky umí pod 5,5 litru na sto, okresky zvládnete pohodlně pod pět a ve městě to stáhnete i na čtyři. To ujde, co říkáte?
Za tohle kouzlo vděčí svému chytrému hybridnímu pohonu (nabíjenému pouze jízdou), který je od loňské modernizace ještě lepší než dřív. Základní variantu s osmnáctistovkou totiž doplnila silnější verze s dvoulitrem (směrem do zapomnění naopak putovala běžná benzinová verze), výkon hybridního ústrojí tak poskočil ze skromných 122 koní na masitějších 184 koní a točivý moment ze 163 Nm na 190. Díky tomu se zlepšila dynamika, čas na stovku spadl o významné (skoro) tři sekundy a maximálka poskočila o dalších deset km/h.
Za volantem pocítíte tu výraznou změnu především v tom, že se pohonné ústrojí na běžné cestovní tempo tolik nenadře. Převodovka s měnitelným převodem nemusí benzinový motor při akceleraci tolik trápit ve vysokých otáčkách, a jízda je tak tišší a klidnější – a přitom stále ukázkově úsporná (možná ještě o chlup úspornější). Doménou slabšího C-HR je spíše město a jeho okolí, posílená verze ale nemá problém ani se svižnějšími dálničními přesuny. Zkrátka je z něj cítit větší lehkost pohybu.
Ale zase ne taková, aby dávalo smysl investovat do paketu GR Sport a pak C-HR honit po okreskách jako splašené. GR Sport paket se svým ostřejším řízením, sportovním podvozkem a 19“ koly dodá jízdě víc hbitosti a sebejistoty, takže ho do zatáček můžete posílat ještě odvážněji (což je také dobré pro spotřebu), ale sportovní auto to z C-HR neudělá – hybridní pohon má totiž stále nejraději klidnější zacházení a moc sportovních dojmů z něj nevyrazíte (příznačně je tlačítko pro elektrickou jízdu přímo na středovém tunelu, zatímco sportovní jízdní režim najdete ukrytý hluboko v menu palubního počítače, kde ho nejspíš objeví jen málokterý majitel).
Co vše obsahuje GR Sport paket?
Kromě již zmíněného tužšího odpružení, ostřejšího řízení a 19“ litých kol jde především o vizuální záležitosti – dvoubarevné lakování, sportovní bodykit (přední a zadní nárazník), černě lakované detaily a tónovaná skla světlometů, v kabině pak najdete sportovní volant s perforovanou kůží, sedadla čalouněná Alcantarou nebo hliníkové nášlapy pedálů. K tomu jako bonus dostanete automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání sedadla řidiče nebo systém nouzového brzdění. Za příplatek 25 tisíc oproti výbavě Executive to není špatná nabídka, ale vážně ho potřebujete?
Bez výbavy GR Sport se tedy nejspíš obejdete a ušetřit můžete i za navigaci (škoda, že tím zároveň přijdete o možnost objednat si prémiové audio JBL s 8 reproduktory a subwooferem), protože její grafika a ergonomie ovládání vás nejspíš rychle přinutí přejít na Android Auto nebo Apple CarPlay – což C-HR umí už od základní výbavy na 8“ displeji infotainmentu (škoda jediného USB konektoru, takováto moderní stylovka by si jich zasloužila víc). Taky se musíte spokojit s tím, že je to auto primárně pro dva dospělé – i dětem bude totiž na zadních sedadlech kvůli vysoké spodní hraně oken a malé ploše prosklení trochu smutno, kufr je se svými 358 litry pouze průměrný.
Ale to stejně nemění nic na tom, že vás C-HR bude náramně bavit. Jezdí skvěle a je ukázkově úsporné, řídí se moc příjemně (zvlášť pokud vás baví hybridy) a jeho design se vám bude s každým pohledem líbit víc a víc. Tohle auto vám prostě zaleze pod kůži a nebude chtít ven!
Toyota momentálně C-HR nabízí za hodně lákavé akční ceny se zvýhodněním až 125 000 Kč. Slabší hybrid s motorem 1,8 l (122 k) tak začíná na částce 634 900 Kč, výkonnější verze s motorem 2,0 l (184 k) je k dispozici až s vyšší výbavovou úrovní za částku 749 900 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 987 cm3 |
Výkon | 112 kW (152 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 190 Nm při 4 400 ot./min. |
Elektromotor | 184 k |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 184 k a 190 Nm |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 525 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,2 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Kola a pneumatiky | 215/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 395/1 795/1 555 mm |
Rozvor | 2 640 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 358 l |