Článek
Co si budeme povídat, kupé by nám k bezstarostnému a mnohdy bohémskému životu fotbalové legendy Diega Maradony vlastně ani pořádně nesedělo. Spoře oděné slečny, šampaňské a mnohdy jiné další návykové látky zkrátka a dobře skvěle „pasují“ k otevřenému nebi nad hlavou.
Ano, tohle Porsche samozřejmě má starý dobrý atmosférický (dokonce ještě vzduchem chlazený) motor a manuální převodovku, ale ať chceme nebo ne, hlavním lákadlem tu je první majitel. Zároveň je to po několika letech poprvé, kdy je vůz opět na prodej – nedlouho po odchodu Maradony do fotbalového nebe.
Maradona byl na základě pozitivních testů na drogy začátkem devadesátých let nucen odejít z týmu SSC Neapol a následně přesídlil do španělské Sevilly, kde si kromě sídla po slavném toreadorovi koupil také zbrusu nové Porsche 911 Carrera Cabriolet.
S 3,6l plochým šestiválcem o výkonu 250 koní a zadním pohonem byla 964 sporťák každým coulem. A tak nepřekvapí, že Maradona nejezdil jen výletním tempem. Není tajemstvím, že tu a tam sesbíral pár pokut – jednou jej dokonce místní policisté přistihli projet na červenou rychlostí téměř 180 km/h. Po neslavném ročním angažmá v týmu FC Sevilla však vůz prodal jisté osobě tou dobou žijící na Mallorce.
Rádi bychom řekli, že auto má najeto pouze nesmyslně málo a od té doby majitele neměnilo, ale k našemu překvapení je opak pravdou. Od devadesátých let vůz patřil několika francouzským sběratelům a rozhodně nešlo o žádnou garážovou královnu – najeto má 120 tisíc kilometrů, což jen dokazuje fakt, že Porsche 911 je veterán, který je radost nejen vlastnit, ale také řídit. Přesto je vůz dle aukční síně Bonhams v převážně původním stavu a ve velmi dobré kondici. Jeho současný majitel jej vlastní od roku 2016.
I přes naprosto jasné hlavní lákadlo v podobě prvního majitele má však vůz i další zajímavost. Tato Carrera Cabriolet je již z továrny opatřena karosářskými díly z tehdejšího modelu Turbo, a takových se během výrobního cyklu trvajícího pouhé dva roky vyrobilo jen zhruba 1 200 kusů. Samotná generace 964 pak byla ve výrobě v letech 1988 až 1994. Vůz bude dražen na pařížské aukci Les Grandes Marques du Monde konané od 3.do 10. března, odhadovaná cena je 150 až 200 tisíc eur, tedy 3,9 až 5,2 milionu korun.
Diego Maradona byl argentinský fotbalista a později trenér reprezentace. Obecně je považován za jednoho z nejlepších a nejnadanějších hráčů všech dob. S argentinským národním týmem zvítězil na MS do 20 let v Japonsku v roce 1979, poté 1986 v Mexiku a byl druhý v roce 1990 v Itálii. Legendární Pelé jej v roce 2004 zařadil mezi 125 nejlepších žijících fotbalistů. Narodil se v roce 1960 v Buenos Aires a do fotbalového nebe se odebral na podzim roku 2020 tamtéž.