Článek
Fiat Multipla Marinella
Původní Fiat Multipla postavený na základě malého modelu 600 rozhodně není tím vozem, který by si měl vysloužit posměch tak, jako se to stalo u moderní reinkarnace. Byl to chytře navržený minibus vytvořený podle stejného receptu jako Volkswagen Typ 2, tedy šlo o velkoprostorový vůz pro masy, jenž vycházel z lidového vozítka. Carrozzeria Fissore však z tohoto stroje postavila úchvatný plážový přepravník s polootevřenou karoserií. Ten měl dřevěná sedadla a mohli jste z něj v zatáčce velice snadno vypadnout. V nabídce vůz doplňoval podobně koncipovaný Fiat 500 Jolly, který má dnes hodnotu několik milionů korun.
Mini Moke
Stejně jako italský lidový stroj, tak i britská masovka dostala svou plážovou variantu. Místo střechy má stan, nárazníky nahradily tyče či traverzy a celkově má auto poměrně pozměněný vzhled. Původně měl Moke sloužit armádě, ale pak se tohle Mini dostalo i mezi běžné lidi. A co více, mohli jste mít dokonce i plážový pick-up! Dnes je Moke ceněná klasika.
Dune Buggy
Jak už jste asi správně postřehli, mnoho plážových vozítek z minulosti je stavěno na základě lidových modelů. A ne jinak je tomu ani v případě takzvané Dunovky, alias Dune Buggy na základě Volkswagenu Beetle. Tohle nebyla stavba automobilky, ale různých úpravců, kteří zjistili, že spolehlivý Beetle s motorem vzadu je ideální pro stavbu plážových bugin, což se ukázal jako výnosný byznys a dodnes jsou tyto stroje po celém světě populární.
Jeep Wrangler
V našem výčtu nesmíme zapomenout ani na moderní a snadno dostupné vozy. Ideálním novým plážovým strojem je Jeep Wrangler, a to z důvodů, který jste mohli vidět i v našem prvním díle pořadu Garáž.cz. Tomto vozu totiž jde nejen stáhnout či odmontovat střecha, ale také dveře a čelní sklo. A je to čtyřkolka, takže v písku jen tak nezapadnete!
Citroën Méhari
Mohou se slavní četníci ze Saint Tropez ve volbě svého služebáku mýlit? Samozřejmě, že ne. Citroën Méhari je opět založen na lidovém vozítku, tentokrát modelu 2CV. A podle nás vypadá prostě fantasticky. Ve své době šlo o užitkový stroj, který sloužil hlavně armádě, policii či zemědělcům. Oblíbili si jej však i surfisti. Automobil měl sklopné čelní sklo, mohl mít střechu i plátěné dveře a jezdil s ním dokonce i Fidel Castro. Lehké vozítko pak zvládlo překvapivě hodně i mimo cestu, ačkoliv šlo převážně o předokolku, byť existovala i varianta s pohonem všech kol.