Článek
1. Mazda MX-5
Doporučovat někomu na zimu malý roadster se slabinou zvanou koroze zní jako šílenost. Pravda je však taková, že právě Mazda MX-5, ačkoliv je již tak hojně glorifikovaná, se v zimě jednoduše chová skvěle. Díky tomu, že se jedná o roadster, tak skvěle topí, verze NB s osmnáctistovkou má vždy i samosvor a celkově vás to auto bude bavit maximální komunikací a bezprostředností. Mrkačky NA paradoxně reznou méně, než zaoblenější NB, jsou to ale povětšinou šestnáctistovky s otevřeným diferenciálem, což však v zimě až tak nevadí. Výhodou Miaty pak je spolehlivá technika a poměrně bohatá nabídka ojetin za ceny často pod 100.000 Kč.
2. BMW 3 E46 Compact
Možná se budete divit, proč jsme zde zařadili Compacta, čtyřokou ošklivku. Jenže to má dobré důvody. Jelikož není tohle BMW na pohled příliš vábné, málokdy s ním jezdili typičtí drifteři, takže tato auta bývají v lepším stavu než sedany či kupé E46. Co víc, cenově jsou na tom Compacty rovněž lépe. Přitom technicky to není nijak ošizené auto a díky kratším převisům je i hravější než jiné E46. V neposlední řadě můžete mít tohle auto i s točivým 2,5 litrovým šestiválcem o výkonu 192 koní, přičemž slušné kousky začínají někde na 100.000 Kč. Pokud tedy překousnete vzhled vozu (byť s M paketem a xenonama to podle nás není tak zlé), budete mít doma malý poklad.
3. Opel Omega
Velký a pohodlný lidový sedan se rovněž netváří jako zimní sen, z vlastní zkušenosti ale víme, že tohle auto se na sněhu chová báječně. Přechod do smyku je tak čitelný, plynulý a pomalý, že můžete kontrovat jedním prstem a pít u toho kafe. Áčkové Omegy již ze silnic téměř vymizely a ty co zbyly jsou buďto rezavé, anebo je škoda s nimi v zimě jezdit, Omegy B a C jsou však stále hojně zastoupeny v inzerci a za pár desítek tisíc si můžete vybrat driftovací nástroj dle libosti!
4. Nissan 350Z
Chcete v zimě vypadat stylově? Jezděte v Nissanu 350Z! Tohle kupé sází na tradiční schéma - atmosférický šestiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál (byť pouze viskózní, ne tak dobře fungující). Celý tenhle balíček může být váš již za něco okolo 200.000 Kč. Technika je přitom snad až na spojku a problémy s chlazením oleje neprůstřelná. Auto možná na asfaltu působí trochu těžkopádně, celkově je jeho chování však uspokojivé, a to i na kluzkém povrchu. Doporučujeme dobré zimní pneumatiky, ale to se týká všech zadokolek.
5. Jeep Cherokee XJ
Ťukáte si na hlavu, co zde dělá Jeep Cherokee? Ano, většina variant tohoto vozu je s pohonem všech kol, ale vždy se jedná o čtyřkolku přiřaditelnou, tedy primárně zadokolku. Tohle auto je nejen cenově dostupné a schopné v terénu, ale rovněž docela zábavné na silnici. Není totiž velké, na dálku má jen něco přes 4,2 metru, tedy asi jako Fabia Combi, a váží okolo 1,5 tuny. Se čtyřlitrovým šestiválcem již docela jede a občas se objeví i verze s manuálem. Na zimní klouzání je to fajn auto, navíc když to přeženete, může vás z příkopu dostat zařazení čtyřkolky. To vše za ceny začínající hluboko pod 100.000 Kč.
Abyste viděli, že máme s těmito auty i vlastní zkušenosti, na základě kterých vybíráme auta do přehledu, přidali jsme fotky z našeho archivu.