Hlavní obsah

Tohle je nástupce Škody Rapid! Koncept pro Paříž má 245 koní

Foto: Škoda Auto

Skica ukazuje reálnou podobu nástupce Rapidu. Odmyslete si velká kola, atypická zrcátka, zadní spoiler a pár aerodynamických prvků navíc

Škodovka pustila do světa finální podobu nástupce Rapidu. Auto, které jsme vám na Garáži několikrát ukázali vyfocené při testech, vypadá hodně dynamicky a skrývá zajímavou techniku. Tajné už je v podstatě jen jméno - údajně se vybíralo mezi označením Felicia nebo Popular a rozhodnutí již padlo.

Článek

Škodovka ukáže nové auto jako koncept jménem Vision RS na autosalonu v Paříži, co nevidět ho začne prodávat a je velmi pravděpodobné, že v příštím roce se dočkáme i sportovního provedení RS. Vycházíme z drobných náznaků ze zákulisí automobilky a taky z toho, že Škodovka při prezentaci těchto skic uvedla: „Vize se blíží realitě.“ Koncept Vision RS má hybridní pohonné ústrojí, takzvaný plug-in hybrid. Jde o kombinaci čtyřválcového motoru 1.5 TSI s výkonem 150 koní a elektromotor se 102 koňmi. Jejich společnou sílu ale nelze jednoduše sečíst, automobilka uvádí následující údaje: maximální výkon 245 koní, zrychlení na stovku za 7,1 s, pružná akcelerace z 80 na 120 km/h za 8,9 s, dojezd čistě na elektřinu až 70 kilometrů a taky extrémně nízké emise s hodnotou 33 g CO2/km. Pohonné ústrojí je společně pod přední kapotou, baterie pak najdete s nádrží vzadu.

Nicméně nástupce Rapidu se bude prodávat i s klasickými benzínovými motory, diesel pod kapotou nejspíš nečekejme. Základem nabídky budou litrové přeplňované tříválce, ale i čtyřválec 1.5 TSI, který by měl být dostupný i v úpravě na spalování zemního plynu.

Foto: Škoda Auto

Zadek auta se moc líbí - je hodně dynamický. Bude takhle vypadat v provedení RS?

Nový směr

Vision RS bude jednou z prvních vlaštovek elektrifikace aut z Mladé Boleslavi. „Plug-in dává pro sportovní ježdění největší smysl. Nabízí výkon navíc i čistě elektrickou mobilitu,“ říká Björn Kroll, marketingový specialista Škodovky. Automobilka by pak měla ten samý systém nasadit i v Superbu a Octavii, paralelně s tím ale pracuje i na čistě elektrickém voze. Podle předchozích vyjádření chce mít do roku 2025 v nabídce deset elektrifikovaných modelů, a to jak čistě elektrických, tak i hybridů plug-in, které lze kromě běžné rekuperace nabíjet i ze zásuvky. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 13 kWh, který je použitý ve Vision RS, lze nabít za 2,5 hodiny a nejspíš bude i finální verzí určenou do prodeje.

Vison RS - o kus menší než Octavia, ale velký kufr nechybí

Jako stálí čtenáři Garáže už nejspíš dávno víte, že nástupce Rapidu bude používat platformu MQB A0 společnosti Volkswagen a má cílit na zákazníky Golfu. „Možná jsme se příliš soustředili jen na cenu jako takovou, nové auto má nabídnout víc,“ řekl Kroll. Koncept Vision RS má délku 4356 mm, přičemž taková Octavia je se svými 4670 mm podstatně větší. Výška auta je 1431 a šířka 1810 milimetrů. Kufr by měl mít objem 430 litrů, podle Krolla je přitom průměr ve třídě 380 litrů.

Podle dřívějšího vyjádření Alaina Faveye z vedení automobilky prodala Škodovka za loňský rok 66,5 tisíce Rapidů, ale jeho nástupce by měl toto číslo zdvojnásobit. V Mladé Boleslavi vzniká pro nové auto supermoderní montážní linka.

První video, které Škodovka ohledně konceptu Vision RS vůbec zveřejnilaVideo: Škoda Auto

Tak jak se vám líbí?

Kdybychom měli my soudit jen podle skic, tak nové auto bude vysloveně sexy. Podle lidí ze Škodovky si prý máme odmyslet výrazné aerodynamické prvky jako třeba karbonové křídlo, lišty na náraznících, atypická zrcátka nebo elektricky zasunovatelné kliky dveří, či velká kola, pak prý před sebou máme nástupce Rapidu ve vší parádě.

Foto: Škoda Auto

Interiér auta sice bude úplně nový, ale rozhodně střízlivější, než má koncept

Zato u interiéru to chce být podstatně střízlivější, protože koncept Vision RS je hodně odvážný. I když na druhou stranu - naše špionážní snímky testovaných prototypů dokazují, stejně jako informace z dobrého zdroje přímo v automobilce, že nové auto bude mít úplně jinak pojatou palubní desku než stávající modely v nabídce. Design přitom vznikal ještě pod vedením Jozefa Kabaně, který je nyní šéfdesignérem BMW.

Načítám