Článek
Skandinávec tak za několik let provozu najel tolik kilometrů, kolik mnoho lidí nezvládne v jednom autě za celý život. V době, kdy Youtube kanál GTBoard.com natáčel s majitelem, měl vůz na budíku nájezd 253 453 kilometrů.
Pozoruhodné je, v jak slušném stavu se postarší a silně ojeté ferrari zachovalo. Osmiválec o výkonu 490 koní nebyl za svou službu nikdy repasován a jediné, čeho si dopřával po hrstech, byly zapalovací svíčky. Majitel odhaduje, že se jich v motoru vystřídalo zhruba 25 sad, což odpovídá výměně po každých 10 000 kilometrech.
Bez výraznějšího servisu přečkala roky služby taky jednospojková poloautomatická převodovka, ačkoliv spojka je na autě již čtvrtá. V každém případě už jen samotný fakt, že do motoru a převodovky nebylo nikdy pořádně sáhnuto, je poměrně fascinující.
Pětiminutové video se zabývá hlavně prohlídkou interiéru. Některé části jsou trochu jeté a třeba alcantara na spodku volantu je zahlazena prakticky do lesku, ovšem celkový dojem není špatný. Veškeré prvky výbavy fungují, elektricky ovládaná střecha dělá to, co má, a spousta ovladačů, přestože je jejich okolí ohmatané, působí pořád solidně. Ve videu bohužel nikde nepadl rok výroby. Model F430 Spider se ovšem stavěl mezi lety 2005 a 2009, takže se každopádně jedná o relativně staré auto.
Video má hlavně jedno důležité poselství – budete-li se o své vozy starat a servisovat je, vydrží mnohdy víc, než byste od nich čekali. Po světě se najde spousta Ferrari F430 s mnohem nižším nájezdem a ve výrazně horším stavu, jelikož sloužila v půjčovnách nebo střídala nepozorné majitele. Tento majitel má ovšem svoje auto zjevně rád, lze tedy předpokládat, že mu postarší ferrari ještě nějakou dobu poslouží.