Článek
Jelikož mi milujeme první generaci BMW M3 s kódovým označením E30, tak je pro nás tím nejlepším autem pořád M3, i když kompaktnější M2 máme taky rádi. Je lehčí, o něco měkčí a hlavně obratnější. Navíc není tak brutální, jako právě současná M3 a M4. Je to ideální stroj na denní ježdění, ale také pro zábavu. Samozřejmou volbou je pak manuální převodovka, která z M2 dělá asi to nejřidičtější auto na současném automobilovém trhu. Někomu se ale může stát, že z ní za pár let vyroste a bude mu chybět výkon. BMW teď přišlo s geniálním řešením, které se jmenuje M2 Competition, od září nahrazující ve výrobě standardní M2.
A co je na ní tak geniálního? Především to, že ji pořád zůstávají kompaktní rozměry, ale pod její kapotu se dostal nový motor. Respektive dvakrát přeplňovaný šestiválec právě z modelů M3/M4. Výkon je tady logicky snížen na 410 koní, točivý moment však zůstává na stejné hodnotě 550 Nm. To není všechno, chlazení motoru je převzato z M4 a lehce upraveno, mazání motoru přichází ze světa motorsportu a vylepšená M2 Competition dostává také speciální karbonovou vzpěru ve tvaru bumerangu, kterou mají větší sourozenci. Také další prvky jsou převzaty z větších eMkových bavoráků. Tak například tlačítka na volantu s rychlou volbou M1 a M2, kam si můžete nastavit dvě rychlé volby odlišného nastavení auta.
Na středovém tunelu jsou pak nově tlačítka na individuální nastavení jednotlivých částí auta, jako je motor, převodovka nebo řízení. K dispozici budou opět dvě převodovky, šestistupňová manuální a sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT. Z pohledu techniky dostane M2 Competition ještě ové M sportovní brzdy, které díky větším brzdovým kotoučům (400 mm vpředu, 380 mm vzadu) a pevným brzdovým třmenům (vpředu 6 pístků, vzadu 4 pístky) poskytují maximální brzdný výkon a zcela novým výfukovým systémem. Konstrukce se dvěma větvemi výfukového systému je vybavena novým tlumičem, s dvojicí elektricky ovládaneých klapek, které zajišťují, že BMW M2 Competition nabízí výrazný BMW M zvuk, který si řidič může upravit volbou jízdního režimu prostřednictvím ovladače M Dynamic Performance Control na středovém tunelu.
Z pohledu designu je tu nový přední nárazník s upravenými nasávacími otvory, které optimalizují proud čerstvého vzduchu do propracovaného chladicího systému a současně zlepšuje vizuální přitažlivost vozu. Zvětšené ledvinky masky chladiče jsou lakovány leskle černou barvou, stejně jako boční ozdoby na předních blatnících. Tato barva se odráží také v novém designu čtyř koncovek výfuku, což je charakteristický vizuální rys modelů M Competition. Zadní část vozu zdobí logo M Competition. Nový design vnějších zrcátek (také připomínají modely M3 a M4) zlepšuje aerodynamiku a je typickým poznávacím znakem BMW M2 Competition. Paleta laků pro BMW M2 Competition se rozšířila o dvě nové barvy. Oranžový metalický lak Sunset Orange se objevil už na jiných modelech BMW M Performance, ovšem svůj debut zažívá nový exkluzivní stříbrný metalický lak Hockenheim Silver. V interiéru se na obložení více prosazuje karbon, jsou zde nové skořepinové sedačky a jiné podbarvení má přístrojový štít. V případě, že si pořídíte paket M Driver’s, posouvá se omezovač rychlosti nového BMW M2 Competition na 280 km/h a je k němu dodáván i voucher na kurz jízdy na okruhu BMW Driving Experience.
Nové BMW M2 Competiton je možné už nyní objednávat u autorizovaných dealerů BMW a jeho dodávky do České republiky budou realizovány zřejmě někdy v průběhu podzimu. Nesmíme zapomenout, že díky novým emisním pravidlům bude i tento výjimečný řidičský bavorák vybaven filtrem pevných částic. Na české ceny si ještě nějakou chvíli musíme počkat. Lze očekávat, že to bude jen o něco málo, než současná M2, která vycházela v základní výbavě na 1,6 milionu.