Hlavní obsah

Tohle americké šestikolové monstrum pochází z Česka!

Foto: Bureko

Bureko 6x6

Když se hovoří o brutálních úpravách amerických pick-upů, většinou si na ně Američané bohatě vystačí sami. Jenže tentokrát se do hry vložila i naše malá země a zdejší úprava pokořila celou řadu těch amerických. Řeč je o nové verzi Bureko 6x6 – extrémně upraveném Chevroletu Silverado se zdvojenou zadní nápravou a ohromným výkonem.

Článek

Už klasické Silverado bez jakýchkoliv úprav platí ve světle tuzemského vozového parku za obrovské auto. Jenže když se standardnímu Silveradu přidá ještě druhá zadní náprava, rozšířená karoserie s novou maskou a případně i výkon navíc, začne to být opravdu zajímavé. A přesně takovou kůru poskytlo americkému pick-upu Bureko. Firma z Českých Budějovic má za sebou už výrobu replik Hummerů první generace, ale současná 6x6 se základem v Chevroletu Silverado je aktuálně poslední prací.

Druhá tandemová náprava pod prodlouženou korbou je samozřejmě plnohodnotně poháněná přes elektronickou rozvodovku, takže v terénu zabírá všech šest kol naráz. Obě zadní nápravy jsou potom odpruženy vinutými pružinami Bureko a odtlumeny plynovými tlumiči od další české značky Protlum. Všech šest kol je opatřeno kotoučovými brzdami, dvacetipalcovými šroubovanými ráfky a pořádnými off-road pneumatikami Federal. Exponovaná místa blatníků a korby jsou chráněna nástřikem Line-X XS-100.

Foto: Bureko

Dvojice zadních náprav v akci

Rozměry auta jsou přinejmenším masivní. V závislosti na zvolené variantě kabiny - k mání je Double Cab nebo Crew Cab - činí délka vozu 5830 až 6200 mm. Neméně ohromná je i šířka 2190 mm a pořádná světlá výška šestikolového obra zaručí, že se dostane naprosto kamkoliv, byť jsou podmínky sebehorší.

V rámci úprav se pochopitelně nezapomínalo ani na motor. Už jen samotný základ bez modifikací je solidní, neboť využívá originálního osmiválce o objemu 6,2 litru disponujícího výkonem 420 koní. Jenže kdo zatouží po větší porci, ten sáhne po nabízených výkonnostních balíčcích. O jejich zástavbu se ovšem nestará Bureko, ale evropská divize americké tuningové firmy Hennessey. Síla je to pozoruhodná, na výběr je 600, 650, 700, 800, 100 nebo dokonce 1200 koní. Motor je vždy osazen mechanickým kompresorem a mnoha závodními díly, ovšem vrcholné varianty už mají dokonce větší objemy. Verze o výkonu 800 koní má 6,8 litru, 1000 a 1200 koní jsou prakticky plně závodní sedmilitry.

Jak z auta dost jasně vyplývá, i přes vznik v Jižních Čechách necílí Bureko 6x6 tak úplně na české zákazníky. Primárními odběrateli ohromné šestikolky jsou Američané a Rusové. V každém případě se vždy jedná o vcelku movitou klientelu. Cena Bureka není oficiálně stanovená, ale nevejde se pod hranici pěti milionů korun. Konkrétní částka pak samozřejmě záleží na individualizaci.

Načítám