Článek
Byla to vlastně náhoda, protože do Barcelony jsme vyrazili otestovat dva legendární modely Seatu. Jedním bylo maličké kupé 800 a tím druhým pak 1200 Sport Bocanegra. A právě druhý zmiňovaný sportovní hatchback vznikl ve staré továrně v zóně Franca a šlo o první model vyvinutý přímo Seatem. Když jsme se na konci dne zapovídali s klukama ze seatího depozitu nabídli nám, že bychom se mohli druhý den podívat na chvilku do zmíněné haly, kde se skrývá kompletní historie španělské automobilky.
Neodmítli jsme, před odletem nám otevřeli halu a nám spadla brada. Pod průhlednými igelity stálo na několik desítek starých modelů, od začátku výroby, přes přechod z licenčních Fiatů na Volkswageny, až po různé koncepty a závodní speciály. Nejdříve jsme nevěděli kam dříve skočit, co natočit a nad čím se podivovat. Postupně jsme si nechali jednotlivé auta odkrývat a prohlíželi si první Seat 1400, Ibizu pro španělského krále nebo elektrické Toledo vyrobené u příležitosti Olympijských her. Největší čas jsme samozřejmě strávili v oddělení motorsportu.