Článek
Indická republika je sedmá největší země na světě a zároveň je druhou nejlidnatější zemí vůbec. Leží v jižní Asii a většina obyvatel zde trpí chudobou. Ti šťastnější, kteří si mohou dovolit auto, mají sice omezenou nabídku, ale rozhodně nejde o nudné kousky. Prozkoumali jsme automobilovou paletu indického trhu a přinášíme výběr toho nejzajímavějšího pro masy, co se dá v této rozvojové zemi koupit.
Škoda Monte Carlo
Škoda Monte Carlo vychází z indického Rapidu – nabídne šmrncovnější design, daleko lepší výbavu a sportovnější provedení. Že vám je příď povědomá? Správně, velmi nápadně totiž připomíná Fabii třetí generace. Krásné lidové auto se chlubí nabídkou dvou motorizací – jedné vznětové a jedné zážehové.
Pod kapotou můžete mít naftový agregát s objemem 1,5 litru, výkonem 110 koní a točivým momentem 250 Nm. Řazení může obstarávat buď pětirychlostní manuální převodovka nebo sedmirychlostní automat DSG.
Nadšence do benzinových motorů potěší přirozeně dýchající šestnáctistovka s vícebodovým vstřikováním (MPI) naladěná na výkon 105 koní a sílu 153 Nm. Motor pracuje buď s pětistupňovým manuálem nebo se šestirychlostním automatem Tiptronic. A základní cena Monte Carla? V Indii v přepočtu 370 tisíc korun. Pro srovnání, základní Rapid tam vyjde na 286 tisíc korun.
Ford Aspire
Jak by vypadal současný Ford KA, kdyby se vyráběl v karosářské variantě sedan? Jako Ford Aspire pro indický trh! Auto v rámci bezpečnosti nabídne v základu dva airbagy, což bylo před několika lety výsadou jen vyšších výbavových stupňů.
Ford prodává v Indii model Aspire v několika výbavových stupních – od levného „holobytu“ po technicky vrcholovou specifikaci. Vpředu se objevují dva zážehové motory o objemu 1,2 litru a 1,5 litru naladěné na 96 koní (120 Nm) a 123 koní (150 Nm). V cenících najdete také naftovou variantu s agregátem o objemu 1,5 litru, výkonu 100 koní a síle 215 Nm.
Automobilka myslí i na ekologickou stránku věci, protože si můžete koupit model Aspire s alternativním pohonem na CNG. Základní cena také potěší, v přepočtu zaplatíte 191 tisíc korun.
Tata GenX Nano
Skupina Tata je největší korporací v zemi. Automobilová divize Tata Motors se proslavila tím, že svého času vyráběla nejlevnější vůz na světě. Jmenoval se Tato Nano a stál kdysi v přepočtu 36 tisíc korun. Nová generace levného autíčka se jmenuje Tata GenX Nano a pořád jde po nízké ceně a dostupnosti pro masy.
Hnacím ústrojím čtyřsedadlového hatchbacku je dvouválec s objemem 624 kubických centimetrů, výkonem 38 koní a točivým momentem 51 Nm. Řazení zajišťuje výhradně robotická převodovka (manuál řízený počítačem), přičemž maximální rychlost je 105 kilometrů za hodinu. Budete se divit, ale i tento vůz se nabízí s pohonem na CNG.
Jistě vás zajímá cena. Základ vyjde v přepočtu na 76 tisíc korun a nejdražší verze stojí 109 tisíc korun. Ekologická varianta spalující zemní plyn vás ochudí o 96 tisíc korun.
Maruti Suzuki Vitara Brezza
Název tohoto SUV sice připomíná jméno hlavní protagonistky nějaké španělské telenovely, ovšem ve skutečnosti jde o levnou mutaci populárního crossoveru Suzuki Vitara.
Pod kapotou pracuje poměrně netradiční naftový čtyřválec s objemem 1,25 litru. Agregát nabídne výkon 90 koní, točivý moment 200 Nm a homologovanou spotřebu lehce přes čtyři litry na sto kilometrů.
Řazení u tohoto SUV s pohonem přední nápravy obstarává pětirychlostní manuál, respektive volitelný automat. Do nádrže se vejde 48 litrů paliva a ceníková cena startuje v přepočtu od 248 tisíc korun.
Hyundai Venue
Představili jste si někdy, jak by mohl vypadat Mini Countryman v jihokorejském kabátku? Opět musíte do Indie a vyhledat crossover Hyundai Venue. Oproti anglicko-německému Mini exceluje především cenou, jelikož na místním trhu stojí od 211 tisíc korun.
Vůz se chlubí paletou moderních motorizací – benzinovým litrovým tříválcem s turbem (120 koní, 172 Nm), atmosférickou dvanáctistovkou (83 koní, 115 Nm) nebo vznětovým agregátem o objemu 1,4 litru (90 koní, 220 Nm). Mimo přeplňovaného tříválce, který se nabízí také s dvouspojkovou automatickou sedmirychlostní převodovkou, se musíte spokojit pouze se šesti mechanicky ovládanými kvalty.
Honda Amaze
Chtěli jste vždycky řídit Hondu Jazz v designu Hondy Civic sedan? Vaše sny splní opět indické zastoupení japonské automobilky Honda, které prodává model Honda Amaze. Kvůli vyšší bezpečnosti mají všechny verze vozu v základu ABS, EBD a dva airbagy.
Pod kapotou pracuje jeden benzinový a jeden naftový čtyřválec. Zážehový motor s objemem 1,2 litru poskytne výkon 90 koní, zatímco dieselová patnáctistovka nabídne výkon 100 koňských sil.
Obě motorizace lze mít buď s pětirychlostním manuálem nebo bezestupňovou převodovkou CVT. Tenhle stylový mikro „Civic“ můžete koupit už za 192 tisíc.
Mahindra NuvoSport
Krásy tohle SUV sice moc nepobralo, ale podivně tvarované světlomety a úzké lampy denního svícení nahoře jsou dnes velmi moderní – však se podívejte na modely Škoda Kamiq, Hyundai Kona nebo Citroën C3 Aircross.
Na výběr mají zákazníci ze šesti výbavových stupňů, ovšem zvolit mohou pouze jediný motor. Jde o čtyřválcovou naftovou patnáctistovku naladěnou na 101 koní a točivý moment 240 Nm. O změnu převodových stupňů se stará buď pětistupňový manuál nebo pětirychlostní robotická převodovka.
Za sportovně laděný crossover se sedmi místy k sezení a kufrem o objemu 412 litrů zaplatíte v přepočtu 252 tisíc korun. Jde o základní variantu, nejdražší specifikace vyjde na 332 tisíc korun.
Nissan Terrano
Tenhle název si určitě pamatujete z minulosti. Ano, šlo o populární off-road od japonského Nissanu. Současné Terrano pro indický trh je vlastně přepracovaná Dacia Duster. Taky si říkáte, že by to mohlo znamenat hodně slušnou základní cenu? Ne, chyba, základ v Indii vyjde v přepočtu na 325 tisíc korun, zatímco základní, byť výbavou chudší Duster, stojí v Česku necelých 265 tisíc korun.
Řidiči v Indii si mohou užívat zážehový atmosféricky plněný motor o objemu 1,6 litru (104 koní, 148 Nm) nebo dieselový agregát s objemem 1,5 litru naladěný na 85 koní (200 Nm) či 110 koní (245 Nm). Poslední zmíněný motor nabídne jako jediný šestirychlostní manuální nebo robotickou převodovku, zatímco zbylé verze disponují jen pětirychlostním manuálem.
Tak jste to viděli sami, jaké kousky se dají v Indii koupit. Nás nejvíce zaujala Škoda Monte Carlo, a tak se ptáme i vás, chtěli byste tento cenově dostupný sedan i v Evropě? Nebo byste si ho dokonce koupili? Dejte nám vědět svůj názor prostřednictvím ankety.