Článek
Škoda Xin Rui
Na čínském trhu prodává mladoboleslavská Škoda Auto atraktivní modely Kodiaq GT a Kamiq GT – vozy tak povedené, že bychom je chtěli i v Evropě, ale bohužel… Ovšem víte, co je Škoda Xin Rui? Jde o model Rapid, kterého u nás nahradila atraktivní Scala, ovšem v Číně si lidovou škodovku v přepracované verzi stále hýčkají.
Jde vesměs o účelové auto s motorem o objemu 1,5 litru a možností manuálního, nebo automatického řazení, nicméně za základní cenu v přepočtu 234 tisíc korun se bavíme o slušném vozidle pro každý den. Navíc Xin Rui vypadá poměrně dobře a celkem reprezentativně, proto se za jeho vlastnictví rozhodně nemusíte stydět. Pokud vám sedí spíše useknutá záď, můžete si pořídit také model Xindong neboli Rapid Spaceback.
Ford Transit
Ford Transit je snad nejpopulárnější užitkovou dodávkou na světě. O své dny slávy bojuje Ford také na čínském trhu, ovšem nikoli s evropským modelem Transitu. V Číně se nabízí populární sedmá generace, kterou si zaručeně nespletete – díky ikonickým hranatým světlometům. Pro čínský trh výrobce světla ještě trochu vylepšil, nicméně interiér zůstal více méně shodný s evropskou variantou. Také modularita není k zahození, auto se tady prodává se třemi nebo až 17 místy k sezení, nabídne naftové motory o objemu 2,2 litru nebo 2,4 litru a základní cenu 535 tisíc korun.
Renault City K-ZE
Francouzský Renault se dal dohromady s čínskou značkou Dongfeng a společně tohle duo prodává na tamním trhu jinak pojmenované v Evropě známé modely Captur, Kadjar, Koleos a Espace. V nabídce má však automobilka jeden zajímavý elektrický crossover, který vypadá daleko lépe než lacinými plasty zalité Zoe propagované u nás.
Renault City K-ZE má být vlaštovkou nových energií určenou pro každého, zatím dostupnou jen na čínském trhu, nicméně se objevily spekulace, že se tohle levné elektroauto bude v Evropě podávat pod hlavičkou Dacie. Podle čínských specifik má mít Renault City K-ZE dojezd až 271 kilometrů na jedno nabití (kombinovaný režim podle normy NEDC) a základní cenu necelých 202 tisíc korun.
Dongfeng Peugeot 408
Automobilka Dongfeng kooperuje také s francouzským Peugeotem a díky tomu mohou čínský trh zdobit i modely začínající číslovkou 4. Tuhle modelovou řadu v Česku nekoupíte, nicméně v zemi největších plagiátorů jde například o reprezentativní sedan střední třídy pojmenovaný Dongfeng Peugeot 408.
A co je pod kapotou? Zapomeňte na diesely, tohoto elegána pohání dvě přeplňované benzinové jednotky vybavené systémem stop-start a výkonem 136 koní (230 Nm) nebo 170 koní (250 Nm). Auto nabídne hromadu výbavy, moderní asistenty a základní cenu začínající na částce 383 tisíc korun.
Dongfeng Citroën C3-XR SUV
Znáte Citroën C3 Aircross? Určitě ano, jde o cenově dostupné SUV s osobitým vzhledem a dělenými světlomety. A to se v Číně moc nelíbí, což dokazuje i designové srovnání Škody Kamiq pro Evropu a Čínu, a proto se francouzský Citroën vytasil spolu se značkou Dongfeng s přepracovaným crossoverem nazvaným Dongfeng Citroën C3-XR SUV.
V nabídce motorů najdete atmosférické šestnáctistovky nebo turbodmychadlem podpořené dvanáctistovky a tři druhy převodovek – pětirychlostní manuální, šestirychlostní robotickou a dvouspojkovou šestirychlostní automatickou. A základní cena? O zhruba 59 tisíc korun nižší než u nás – 309 tisíc korun.
Dongfeng Nissan Sylphy
Japonský Nissan vyrábí dva elektromobily – Leaf a e-NV 200. Omyl! Číňanům hatchbacky příliš nevoní, a aby se na tamním trhu ujal nový elektromobil, musel dostat přepracovaný design, prodlouženou záď a jméno Sylphy. Auto je vpředu poměrně podobné evropskému Leafu, nabízí i podobnou výbavu a podle čínských tabulek poskytne dojezd na jedno nabití až 338 kilometrů. Základní cena činí v přepočtu 791 tisíc korun. Čína zkrátka elektromobilitou začíná žít, proto si musíte zvyknout, že se bateriemi nabité automobily budou objevovat čím dál častěji – a to nejen na čínských silnicích.
Volkswagen Viloran
Chtěli jste si vždycky pořídit kombinaci Volkswagenu Touareg, kombíku a luxusního víceúčelového vozu? Kupujte lístek do Číny a šup k prodejcům Volkswagenu pro model Viloran. Distingovaný automobil vypadá vpředu jako SUV Touareg, nicméně zbylé proporce karoserie odpovídají 5,3 metru dlouhému kombi, ovšem boční posuvné dveře jsou zase parketou vozů typu MPV.
Automobilka osadila Viloran také zbrusu novým logem – jde o první model pro čínský trh, který ho má. Jelikož se díváte na žhavou novinku, ceny dosud výrobce nezveřejnil, ovšem podle čínských médií bude základ stát v přepočtu přes jeden milion korun. Jestli se vám auto líbí, nezoufejte, možná se ho dočkáme i v Evropě, jelikož byly jeho prototypy nachytány při testování ve Španělsku.
Fiat Ottimo
Trochu té pravé Itálie přináší do Číny italský Fiat se svou modelovou řadou čítající i prostorný hatchback Ottimo. Jde o příklad běžného vozu nižší střední třídy, který nabídne praktickou výbavu, velký kufr, odkládací prostory a multimédia. Pod kapotou se objevují zážehové čtrnáctistovky s turbodmychadlem naladěné na 120 koní (206 Nm) a 150 koní (230 Nm).
Slabší varianta pracuje s pětirychlostním manuálem, zatímco u silnějšího agregátu zajišťuje řazení dvouspojkový sedmirychlostní automat.
Dongfeng Honda UR-V
Určitě znáte evropské SUV modely od Hondy – CR-V a HR-V. V Číně musí mít zase něco extra, takže tu koupíte luxusní crossover Honda UR-V. Vůz přijíždí jen v elegantních barvách, a to v honosných odstínech bílé, zlaté, červené, hnědé a černé.
Motorizace také nejsou k zahození, protože vůz pohání buď 193koňový čtyřválec s turbem spárovaný s převodovkou CVT nebo jeho silnější kolega naladěný na výkon 272 koní, který ovšem spolupracuje s devítirychlostním automatem. Dongfeng Honda UR-V disponuje adaptivním odpružením se čtyřmi jízdními režimy a pohonem 4 x 4. Luxus však má svou cenu, který v případě této Hondy začíná na částce 810 tisíc korun.
Beijing Hyundai ix25
Pokud vám evropský Hyundai Kona přijde hodně kontroverzní, tak raději tenhle odstavec ani nečtěte. Beijing Hyundai ix25 je vzhledově hodně zvláštní SUV, jehož design působí více než osobitě. Jihokorejská stylovka cílí na mladé Číňany možností personalizace a atmosférickými motory o objemu 1,5 litru spřaženými se šestirychlostním manuálem nebo variátorem CVT.
Auto má maximální rychlost 175 kilometrů za hodinu, normovanou spotřebu 5,3 litru benzinu na sto ujetých kilometrů a startovní cenu od 334 tisíc korun.