Hlavní obsah

To je trapas! Unikátní Rolls-Royce nikdo nechce

Foto: Rolls-Royce

Unikáty a limitované verze aut bývaly vždy vyprodané a třeba unikání La Voiture noire od Bugatti je dokonce jediné na světě. Ale možná už se trh nasytil. McLaren oznámil snížení počtu vyrobených modelů Elva a i tento jedinečný Rolls stále hledá nového majitele.

Článek

Rolls-Royce nemá starosti s odbytem svých aut, ačkoliv jejich cena je z kategorie „pokud se ptáte, tak na to nemáte“. Otevřené varianty, jako je třeba Drophead Coupé, jsou pak většinou ještě dražší než obyčejná limuzína a také ještě vzácnější. Jenže pořád jich existuje několik. Pokud jste chtěli zcela jedinečné auto značky Rolls-Royce, měl vás oslovit Hyperion.

Ano, Rolls-Royce Hyperion existuje a na světě je opravdu jeden jediný. Jde o dvoudveřový kabriolet navržený studiem Pininfarina. Člověk by očekával, že takové auto se prodá samo a zájemci se o něj poperou, ale chyba lávky. Dokazuje to inzerát na portálu Mobile, kde je tento jedinečný kousek na prodej u dealera ojetých prémiových aut v Dubaji.

Foto: Al Ain Class Motors

U dealera sice září, ale stejně se zatím nenašel nový kupující

Proč jej ale dnes nikdo nechce, když auto má pořád jen nájezd kilometrů z výroby? Sice je trochu škoda, že se s autem nejezdí, ale jako investice to je ideální. Také zvenku a uvnitř vypadá pořád tak dokonale, jako když se představilo v Pebble Beach na Concours d’Elegance 2008.

Technika pochází ze třetí generace Dropheadu Coupé, takže je tu osvědčený vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru s výkonem 453 koní, točivým momentem 720 Nm a šestistupňová automatická převodovka. S ním dokáže kabriolet pokořit stovku za méně než 6 sekund, ale nejspíš to nikdy nikdo nevyzkoušel. Hyperion má navíc karbonovou karoserii a kompletně přepracovaný interiér, který je pouze dvoumístný.

Hyperion si v roce 2008 objednal sběratel Roland Hall. Ten se auta ale zbavil v roce 2012 za čtyři miliony liber (se započítáním inflace by to dnes bylo 122,5 milionu korun). Asi byste čekali, že auto bude dnes mít stejnou hodnotu, ale prodejce chce jen něco přes 58 milionů Kč (2,185 milionu eur). Pokud byste ale měli seriózní zájem, jistě vám ještě nějaký ten tisíc euro cukne, aby konečně zmizelo. Auto má v nabídce už skoro osm let, což je tedy pořádný ležák.

Související témata:
Načítám