Hlavní obsah

Tisíce škodovek na milovickém letišti - můžou za to emise

Foto: od čtenáře

Z letiště ve středočeských Milovicích je jedno velké parkoviště

Kvůli novému systému měření emisí, který je v Evropské unii povinný od 1. září, se plní odstavné plochy u továren automobilek modely, které ještě nemají homologaci k prodeji. V případě tuzemské Škodovky už plochy u jednotlivých výrobních závodů nestačí, a tak k odstavení nových vozů využívá automobilka letištní plochy ve středočeských Milovicích.

Článek

Jeden z čtenářů nám zaslal letecké snímky milovického letiště. Tam, kde kdysi startovala a přistávala letadla, je nyní obrovské parkoviště. Na ploše letiště stojí odhadem deset tisíc zcela nových vozů a kamiony sem vozí každým dnem další a další.

Škodovka přistoupila k odstavování vozů na milovické letiště, protože její plochy u závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí jsou již plné. „Využíváme všech dostupných opatření, abychom zajistili maximální možnou dostupnost svých vozů pro zákazníky. Jedním z těchto přechodných opatření je i krátkodobé umístění vozů na vybrané odstavné plochy předtím, než budou homologovány dle nové normy a expedovány zákazníkům. V maximální možné míře využíváme odstavné plochy v rámci závodů a areálů Škoda Auto. Součástí našich opatření je však i pět externích ploch v okolí našich výrobních závodů. Jednou z nich je pak i část letiště v Milovicích,“ potvrdil pro Garáž.cz tiskový mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Milovické letiště nevybrala Škodovka jen tak náhodou - z fabriky v Mladé Boleslavi je to sem jen necelých třicet kilometrů. Z výšky to vypadá, že jsou všechny odstavené vozy bílé barvy. Může za to ochranná fólie, která chrání nová auta před škodlivými vlivy počasí i slunečního záření. Při bližším zkoumání fotografií jsou na bocích aut ale vidět i jejich pravé barvy.

Problémy s homologací se ale netýkají zdaleka jen Škodovky. Měření WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) je nový způsob testování emisí a spotřeby paliva, který probíhá přímo v reálném provozu. Je tak mnohem přesnější, ale i časově náročnější. Dodávky řady modelů napříč automobilkami se tak zpožďují o celé měsíce. „Očekáváme, že proces homologací se podaří dokončit do konce letošního roku. Snažíme se postupně homologovat modely rovnoměrně napříč modelovou paletou tak, aby zákazníci měli k dispozici co největší spektrum,“ vysvětluje za Škodovku Vítězslav Pelc.

Načítám