Hlavní obsah

Tihle zapomenutí rychlíci do starého železa nepatří

Foto: Ondřej Kroutil

Když je auto v důchodu, automaticky to neznamená, že patří do starého železa, zvlášť když má k dispozici silný motor. Tyhle svižné mašinky totiž potrápí i dnešní moderní stroje

Staré kombíky, kupé a sedany nemusí nutně patřit na šroťák, zvláště pak, pokud mají pod kapotou mocný motor nebo určitou historickou hodnotu. Takové vozy jsou schopny zpráskat i kdejakou moderní novinku chlubící se výkonnými supertechnologiemi. Máme pro vás tedy výběr svižných automobilových seniorů, na které se sice zapomnělo, ale klidně bychom si je mohli pořídit do naší garáže.

Článek

Máte rádi staré svižné kombíky, sedany nebo kupé? A nevadí vám, že mají v techničáku starší rok výroby? Proč by mělo, když díky svým schopnostem zpráskají kdejakou modernu. Jak tihle automobiloví důchodci vypadají a co vlastně umí, to prozradí následující výběr.

Ford Mondeo ST200

Pokud někde narazíte na omlazené Mondeo MK2 první generace, patrně si řeknete, že už jde o výběhový pekáč. Pozor však na často tmavě lakované kousky s označením ST200. Pod jejich kapotou najdete příjemný benzinový 2,5litrový šestiválec, továrně naladěný na 205 koní. Vůz se vyráběl v provedení limuzína, ale také jako kombík. Děda od Fordu je dostatečně agilní i na dnešní dobu a slušné kusy vyjdou na cirka 80 tisíc korun.

Foto: Ford

Ford Mondeo ST200 je sice starší, ale pořád výrazné auto

Saab 9-3 Turbo X

Mrtvou automobilku SAAB dnes vyznávají prakticky už jen nadšenci. Mezi notně vylepšenými opely se však najdou i velmi výjimečné kousky. Tak třeba čtyřkolky SAAB 9-3 Turbo X v provedení sedan i kombi poskytnou svým řidičům radost z 2,8litrového přeplňovaného benzinového šestiválce a z výkonu 280 koní. A co je nejlepší, mimo automatu se dynamické saaby vyráběly také s tradičním „fofrklackem“. Cena? Počítejte zhruba od 350 tisíc korun.

Foto: SAAB

Auta značky SAAB byla často kritizována pro svoji mnohdy až velkou příbuznost s opely, nicméně Turbo X je trochu jiné kafe

Volvo 850 T-5R

Jestliže toužíte po opravdu splašených krabicích z devadesátek, mrkněte na inzeráty a hledejte Volvo 850 T-5R. Kombíky, sedany, manuály, automaty, pětiválcové zážehové motory (226, 241 koní) – stačí si jen vybrat. Ovšem aby nešlo o totální vybydlený pelech, nachystejte si nejméně 260 tisíc korun. V případě top kousků klidně trojnásobek.

Foto: Volvo

Prvotřídní zachovalé Volvo 850 T-5R vyjde klidně na téměř 800 tisíc korun

Mitsubishi Galant VR4

Závodní mašina s pohonem 4x4 v pouličním oblečení, to je Galant VR4. Kdo by nechtěl kočírovat 2,5litrový šestiválcový benziňák naladěný na výkon 280 koní, navíc pracující v sedanu nebo kombíku? Na prodej je však málo kusů, nicméně stojí zhruba 100 tisíc korun. Za JDM verze pak zaplatíte klidně dvojnásobek.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Galant VR4 sice vypadá nenápadně, ale jde o raketu

Alfa Romeo 164

Když si chcete udělat radost, koupíte si Alfu Romeo 164 se sametovým třílitrovým šestiválcem. Ale pokud jste vážně fajnšmekři, sáhnete po dvanáctiventilové variantně Quadrifoglio o výkonu 200 koňských sil. Tak či onak očekávejte podmanivý zvuk, spoustu emocí a nevěřícné pohledy od řidičů dehtových golfů, které ladně předjedete. Vůz na snímku je dokonce na prodej v Praze za cirka 280 tisíc, obyčejné šestiválcové verze s nutnými investicemi pak stojí od zhruba 130 tisíc korun.

Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo 164 QV je skutečně podmanivým zážitkem z řízení

Honda Accord Coupé V6

Japonská Honda nedělá jen skvělé sekačky, v její historii najdeme rovněž mnoho fenomenálních aut. Vynecháme-li legendární NSX, objevíme třeba Accord Coupé V6. Řidičsky velmi atraktivní kupé s třílitrovým šestiválcem o výkonu 200 koní totiž poskytne mnoho radosti i přesto, že je vybaveno automatickou převodovkou. Nehledě na fakt, že jde o příjemně pohodlné cestovní vozidlo. V inzerci sice najdete modely za 40 tisíc, ale většinou jde o vozy s vážnými závadami. Na slušný Accord Coupé V6 si připravte nejméně 100 tisíc korun.

Foto: Honda

Honda Accord Coupé V6 patří mezi pohodlné cestovní vozy

BMW 540i E39

Nemáte na ikonické BMW M5 E39? Nevadí. Ono ne každý je ochotný za tuhle cennost zaplatit 600 tisíc korun, ne-li 1,2 milionu za ty opravdu topové skvosty. Lacinější alternativou je řada 540i s 4,4litrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 286 koňských sil. Nabídne rovněž zajímavé svezení a stojí kolem 80 tisíc korun v před renovačním stavu. Pěkné sedany i kombíky vyjdou asi na 250 tisíc korun.

Foto: BMW

BMW 540i E39 je alternativou k dražší a výkonnější M5

Mazda 6 MPS

Na první pohled tahle mazda působí nenápadně, nicméně v jejích útrobách pracuje 2,3litrový benzinový čtyřválec o výkonu 260 koní. Převodovka je šestirychlostní, manuální a posílá vyprodukovaný točivý moment na všechna čtyři kola. Cenově se auta v dobrém stavu pohybují kolem 200 tisíc korun.

Foto: Mazda

Kdo by řekl, že tahle nenápadná Mazda 6 nabídne výkon 260 koní

Subaru Legacy GT

Legacy GT je vlastně taková Impreza STi v pohodlnější a rodinnějším balením. Přeplňovaný 2,5litrový benzinový čtyřválec typu boxer nabízí výkon 265 koní a pohon 4x4. Nízké těžiště i perfektní jízdní vlastnosti jsou součástí zážitků, rovněž také dostupná karoserie typu kombi. Vozy kolem roku výroby 2010 stojí do 300 tisíc korun, nicméně na trhu najdete též starší, občas výkonnější a leckdy i JDM varianty.

Foto: Subaru

Ostřejší Legacy GT disponuje typickými vlastnostmi pro Subaru, tedy pohonem 4x4 a motorem typu boxer

Volkswagen Passat W8

Když se řekne Volkswagen Passat, většina z vás si vybaví manažerskou limuzínu nebo dýmící TDI kombi. Jenže modelová řada B5.5 se dělala také s čtyřlitrovým osmiválcovým motorem poskládaným do písmene W. To znamená, že jste si mohli užívat prostor, komfort a jízdní vlastnosti klasického Passatu (sedan či kombi), a ještě navíc poroučet 275 benzinovým koním. Zanedbaná vozidla napadená kutilem stojí asi 80 tisíc, zatímco za sběratelský kus zaplatíte i více než 300 tisíc korun.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat W8 se prodával standardně jako čtyřkolka ve verzi sedan i kombi

Lexus IS F

Kdybyste hledali něco hodně japonského, kompaktního, výkonného a reprezentativního, co by to bylo? Jistě byste natrefili na Lexus IS F vybavený pětilitrovým vidlicovým osmiválcem naladěným na výkon 423 koňských sil. Mimo automatické převodovky se ještě těšte na luxusní výbavu a pohon zadní nápravy. Ostří hoši vyrobení mezi lety 2008 až 2011 mají cenovku zhruba 800 tisíc korun.

Foto: Lexus

Benzinový pětilitr a osmiválec? Zní to báječně, jen ta cena...

Nissan Maxima QX

Cesta k levnému, pohodlnému a spolehlivému svezení vede skrze svého času vlajkový sedan Nissan Maxima QX. U modelů vyrobených po roce 2000 najdeme třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 200 koní, spárovaný s manuálem či automatem. Komfortní limuzína ani není drahá, částky startují od 60 tisíc korun za použitelné stroje.

Foto: Nissan

Nissan Maxima QX je levná a komfortní limuzína plná výbavy

Hyundai Genesis Coupé

Výhodou jihokorejského Genesisu je fakt, že za zhruba 250 tisíc korun jste schopni koupit cirka deset let staré sportovní kupé s motorem 3.8 V6, výkonem 303 koňských sil, mechanicky či automaticky ovládanou převodovkou a s pohonem zadních kol. Nehledě na to, že tahle hračka je díky dlouhému rozvoru a hravému zadku ideální pro začínající závodníky, případně driftery.

Foto: Hyundai

Ojeté Hyundai Genesis Coupé nabídne zajímavý motor i cenu

Škoda Octavia GT

Tenhle kombík, respektive liftback byl určen pouze pro řecký trh. Prodeje tehdejší Octavie Tour mladoboleslavská automobilka podpořila dovozem edice GT, která nabídla přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru a výkonu 193 koňských sil.

Foto: auto-internet.gr

Škoda Octavia GT byla určena jen pro řecký trh

Svého času novotou vonící vozidlo vyšlo na necelých 600 tisíc korun. Dnes jde o velmi raritní zboží, které v Řecku stojí od 130 do 230 tisíc korun. Ostatně podívejte na dobové omlazující video.

Jako zajímavost uvádíme, že se zde prodávala také jedničková Fabia Sport Edition, jež hostila design verze RS, ale pod kapotou měla upravenou benzinovou čtrnáctistovku o výkonu 115 koní. Cena tohoto unikátu na tamním trhu je něco lehce přes 100 tisíc korun.

A co vy? Znáte ještě nějaké jiné svižné a zajímavé automobilové seniory, na které se zapomnělo? Napište nám o nich do komentářů pod článkem.

Načítám