Článek
Zhruba tři roky po nástupu Alberta Biermanna se do jihokorejského týmu přidal další Němec, Thomas Schemera. Zkušený manažer se hned chopil role vedoucího divize vysokovýkonných vozidel a motoristického sportu a vůbec se netajil tím, že hodlá udržovat blízkou synergii s Albertem Biermannem, svého času šéfem nově vzniklé divize N, později vedoucím divize výzkumu a vývoje. Stejně jako Biermann zběhl i Schemera od BMW, kde pracoval přes 30 let. U Bavoráku tedy ztratili dalšího schopného člověka a Korejci si mohli připsat další úspěch.
Schemera vystudoval strojírenství na univerzitě aplikovaných věd v Bochumi a provozní inženýrství a ekonomii na univerzitě aplikovaných věd v Mnichově. Svou kariéru zahájil v roce 1987 jako konstruktér ve společnosti BMW. V mnichovské korporaci zastával různé významné pozice, včetně čtyřletého působení ve funkci viceprezidenta prodeje a rozvoje prodejní sítě BMW v Číně, Hongkongu, Macau a Tchaj-wanu.
Pod jeho vedením vzrostl prodej modelů BMW a BMW M v tomto regionu mezi lety 2005 a 2008 čtyřnásobně. Naposledy byl šéfem divizí BMW M a BMW Individual pro Severní a Jižní Ameriku.
Odchod za kamarádem i vizí
Podle Schemery nebylo rozhodnutí odejít z BMW vůbec snadné, jelikož má značku hodně rád a strávil s ní přes 30 let života. Alespoň to tvrdil v řadě rozhovorů, které po své výpovědi poskytl. Jenže zkrátka nastal čas změn a touha vybudovat novou emotivní značku, takže se bývalý šéf nejostřejší divize Motorsport v roce 2018 přesunul na jihokorejskou palubu. V automobilce Hyundai viděl velký potenciál a navíc tam pracoval jeho starý dobrý přítel Albert Biermann.
Cílem synergie a vývoje modelů Hyundai N je přilákání nových zákazníků. Přece jen mladý člověk toužící po zábavném autě by se před pár lety do autosalonu Hyundai nehrnul, ale dnes? Dnes má tři důvody a těmi jsou Hyundai i30 N, i30 Fastback N a Veloster N (USA). Aby toho nebylo málo, ve vývoji je také Hyundai i20 N a Kona N. V rámci motorsportu se vloni objevil též nový hráč a to elektrický Hyundai Veloster N ETCR.
Schemera tvrdí, stejně jako Biermann, že se výkonné vozy Hyundai N nemohou rovnat prestižním modelům BMW nebo Mercedes-Benz a vlastně ani nechtějí. Auta podle jednoho z nejschopnějších odborníků v automobilovém průmyslu poskytnou hodně řidičské zábavy. To je prý to hlavní.
Odlišit a usměrnit
Skupina Hyundai ale není jen o jedné značce, jelikož růžky vystrkuje také sesterská Kia, a to díky úspěšnému Ceedu, Sportage nebo velezábavnému Stingeru GT. Jedním z úkolů Thomase Schemery je oba rivaly odlišit, jelikož kanibalizace ve vlastním domě není příliš efektivní. Jak z toho tedy ven?
Každá značka bude z hlediska střednědobého a dlouhodobého horizontu odlišná v rámci nabízených produktů a rolí, jelikož se v současné době hledí na Hyundai i Kiu prakticky stejně.
Jednou z věcí je samozřejmě změna designu, kterou komentoval Luc Donckerwolke, šéfdesignér skupiny Hyundai. Vzhledem se od sebe budou modely napříč značkami lišit, ale Korejci prý nepůjdou cestou sjednoceného provedení, kde je každý nový vůz větší, nebo menší verzí těch stávajících. Typickým příkladem je Mercedes-Benz, u kterého na první pohled zcela jasně nepoznáte, jestli jde třídu C, nebo třídu E.
Zatímco Kia je mladá, sportovní, dynamická a elegantní značka, která bude zkoušet nové věci, Hyundai nabídne v budoucnu smyslnější a vyspělejší produkty. Moderní prémiovost však prý nebude znamenat nudu. Nový směr bude elektrifikovaný a jako první vlaštovkou se jeví nedávno odhalený koncept Prophecy.
Thomas Schemera ví, že se pokrok nedá urychlit přes noc, ale musí se postupovat jednotlivými kroky kupředu, což se vlastně odráží nejen v motorsportu, ale i na vozidlech série N.
Za automobilku podle něj mluví produkty, proto nechce lidi do nákupu tlačit násilím nebo manipulací, ale dostat je za volant. Bývalý expert od BMW si totiž myslí, že není nic přesvědčivějšího než samotné řízení. A tuhle filosofii máme pocítit u všech nových vozidel značek Hyundai, Kia i Genesis.