Článek
Audi rychlé kombíky umí už dlouho, a i když muselo opustit od famózního atmosférického osmiválce o objemu 4,2 litru, nový motor má stejně výkonu a krouťák položený výrazně níž. Tohle auto prostě vystřelí vpřed, prakticky kdykoliv mu polechtáte plynový pedál - když jsem se díval do tabulek, zjistil jsem například, že na stovku zrychlí o 1,7 sekundy dřív než legendární Ferrari Testarossa. A na kolech má pneumatiky jen o 5 mm užší, než měla původní Testarossa vzadu…
Audi RS4 Avant má ale navíc chytrý pohon všech kol, takže jsem se nemusel bát ani na zasněžených a zledovatělých silnicích - stačilo jen trochu opatrnosti a nebýt přesvědčený o vlastní nesmrtelnosti, to se zejména ve čtyřkolkách nemusí vyplatit. Fyzikální zákony přece jen platí pro každého. Ostrá audina ale vždycky jela tam, kam jsem potřeboval, a cestou mě královsky bavila.
Kouzlo tohoto auta samozřejmě spočívá i v tom, že když vás přestane bavit trénovat posádce krční svaly při zrychlování a brzdění, stačí přepnout jízdní režim do komfortu, ztlumit výfuky, přehodit volič převodovky na automatiku a můžete se v naprostém klidu a pohodě pustit i na hodně dlouhou cestu - a v kufru můžete mít velkého psa nebo malou ledničku.
Samozřejmě musíte počítat s trochu tužším podvozkem - takhle výkonné auto nemůžete postavit na měkoučké pružiny. Dá se na to ale celkem zvyknout, a tak RS4 Avant zůstává jedním z nejuniverzálnějších zábavných aut, která si můžete koupit.
Bude to samozřejmě něco stát - zhruba tři miliony i s výbavou a pak každý rok nějaký ten servis, pneumatiky a spousta, spousta vysokooktanového benzinu. Ale zábava to bezesporu je! Co dalšího se mi líbilo a nad čím jsem se naopak pozastavil, to uvidíte ve videu.