Článek
Mluvím samozřejmě o tom, že když máte nízká okna, zejména to zadní, a k tomu široké C-sloupky, tak z auta není moc dobře vidět dozadu. Respektive skoro vůbec, což je zřejmě také důvod, proč má Megane couvací kameru v základu už od nejnižší výbavy. Osobně jsem si na poněkud omezený výhled celkem rychle zvykl a nedělalo mi problém pohybovat se v běžném provozu ve městě i mimo něj. Moderní design pokračuje i uvnitř, ale nikoliv na úkor ergonomie. Mnohé možná překvapí volič převodovky pod volantem, jako v Mercedesu, ale díky tomu se uvolnilo místo ve středové konzole. Dvojice velkých a přehledných displejů je také pěkná, jen infotainment založený na Androidu mě chvílemi štval neschopností najít připojení k mobilnímu telefonu. Pomohl až tvrdý restart.
Čím mě naopak Renault Megane překvapil velmi, je prostý fakt, jak dobře jezdí, že je zkrátka dobrým autem. Neoplývá nijak zvláštní odezvou ve volantu, ale to dnes platí o většině moderních automobilů. Jinak ale dělá v podstatě přesně to, co se od něj požaduje, jede pohodlně, samozřejmě velmi tiše a příjemně pružně. Není nastavený na zběsilou akceleraci, pomocí které se elektromobily dřív snažily ohromit zákazníky, hbité předjíždění pro něj ale nepředstavuje ani ten nejmenší problém.
S některými kolegy jsem se nepohodl v hodnocení elektrického pohonu. Mnozí totiž Renaultu zazlívají, že udává dojezd přes 450-460 km, kterého Megane v běžném provozu zkrátka není schopen dosáhnout. Na plně nabitý 60kWh akumulátor ujede 320-350 km. Já si ale myslím, že to není zásadní problém. Takový dojezd bude pro většinu zákazníků naprosto dostačující, ale hlavně: Megane má velmi dobře odladěný systém odhadu zbývajícího dojezdu. To je věc, kterou jsem ostře kritizoval u jiných elektromobilů, které jsou schopné bezostyšně tvrdit, že ujedou 300 km, ale pak každý kilometr odečtou z dojezdu dva a po 150 km máte vybito. To se mi s Meganem nestalo, přestože jsem hodně měnil styl jízdy a počasí také oscilovalo mezi pozdním jarem a přízemními mrazíky.
Nevím, jak to Renault dělá, ale dojezd zhruba seděl téměř ve všech případech, a když jsem zadal svou trasu do palubní navigace, byl ještě přesnější. I nadále tvrdím, že kupovat v současnosti elektromobil se skutečně vyplatí pouze lidem, kteří mají přístup k vlastnímu soukromému nabíjení, ať už v práci nebo u domácího wallboxu, nicméně pokud jste dobrodruzi a jste rozhodnutí spoléhat na veřejné nabíječky, přesný odhad dojezdu vám velmi usnadní život. Co dalšího se mi na Meganu E-Tech Electric líbilo a co jsem naopak zkritizoval, uvidíte ve videu.