Hlavní obsah

VW nutně potřebuje, aby byl dobrý! Povedla se elektrická vlajková loď ID.7?

Video: Honza Koubek

Začátky elektrifikované řady ID nebyly nejhladší. První trojku trápily dětské nemoci, další modely se z nich léčily jen postupně, a navíc musely odrážet levnější a někdy i zajímavější asijskou konkurenci. ID.7 má být elektrickou vlajkovou lodí, a Volkswagen tak opravdu nutně potřebuje, aby uspěla…

Článek

Je to technicky vzato liftback, ale celý týden jsem o něm přemýšlel jako o sedanu. Je nízký, dlouhý, vzadu je spousta místa a je pohodlný, prostě přesně tak, jak to dřív u velkých sedanů bylo zvykem. A už tahle věta by měla napovědět, že Volkswagen může být tentokrát v klidu: Tohle auto se povedlo. Dělá přesně to, co byste od něj měli očekávat, jezdí tiše a plynule, bez jediného zacukání nebo zaváhání, s důstojností a stabilitou téměř pětimetrového auta s téměř třímetrovým rozvorem. Zároveň má ale velmi ostrý rejd, takže parkování a manévrování ve městě není problém.

Je to jedno z těch vozidel, do kterých zkušený novinář nasedne a po pár kilometrech má jasno - automobilka přesně věděla, co dělá, a povedlo se jí postavit auto, jež postavit chtěla. S ID.7 nebudete nadšeně jezdit po okreskách a vymetat zatáčky, k tomu se nenarodila. Ale delší cesty si skutečně užijete - což mimochodem u tohoto elektromobilu není žádný protimluv nebo snad skrytý sarkasmus. Akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kWh, a když pomineme tradičně příliš optimistické sliby normy WLTP, že byste mohli ujet i 614 km na jedno nabití, a vezmeme to realisticky, s trochou snahy se dá bez nabíjení jezdit nějakých 500 km a to už je pěkná vzdálenost.

Prakticky to totiž znamená, že většině lidí bude stačit nabíjet jednou týdně - a to už se dá zvládnout, i když nemáte nabíječku doma. Pořád to sice bude vyžadovat trochu toho plánování, ale oproti elektromobilu s akčním rádiem 300 km je to skutečně velký rozdíl. Palubní stejnosměrná nabíječka zvládá maximální výkon 175 kW, důležitější je ale hodnota vyváženého průměru při nabíjení z 10 na 90 % kapacity a tu kolegové naměřili na 120 kW. Žádný velký zázrak, ale také žádný průšvih.

Mrzí mě, že Volkswagen stále sveřepě odmítá poskytnout řidiči větší svobodu při ovládání regenerativního brzdění neboli rekuperace. Máte k dispozici pouze jízdní stupně D a B. Ten druhý brzdí trochu silněji, ale rozhodně ne dost na to, abyste mohli přestat používat brzdu, jízda na jeden pedál se tu prostě nekoná, stejně jako se nekoná plachtění zcela bez rekuperace. Disponuje ale také adaptivní rekuperací (reaguje podle dopravy před autem, podle značek nebo třeba i na blížící se začátek obce či kruhový objezd), takže by vám větší volnost nemusela chybět. Pochválit pak můžu inovovaný infotainment s velkým displejem, který je rychlejší a stabilnější a pod obrazovkou má konečně podsvětlenou ovládací lištu, takže si hlasitost audia i teplotu klimatizace můžete v pohodě nastavit i po setmění. Co dalšího se mi na Volkswagenu ID.7 líbilo a co mě naopak zamrzelo, uvidíte ve videu.

Načítám