Hlavní obsah

Toyota Sequoia je gigantické SUV, vedle něhož vypadá i takový Land Cruiser jako malé auto. Japonského obra koupíte i u nás

Foto: Dajbych 4x4

Když chcete SUV od Toyoty, nejspíš odjedete s modelem RAV4 nebo potřebujete větší Land Cruiser. Pokud je vám pořád malý, je tu velký Land Cruiser řady 300. Ale představte si, že jsou lidé, kterým je i ten malý, takže je tu ještě model Sequoia.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Obří pětidveřové SUV Sequoia nabízí Toyota od roku 2000, a to primárně na severoamerickém trhu. Je totiž odvozené od amerického pick-upu Tundra a také se vyrábí v Texasu. V historii značky Toyota jde o druhé největší SUV po modelu Mega Cruiser. Ale vlajkovou lodí je menší, ale lépe vybavený Land Cruiser. Nyní se od září 2022 vyrábí už třetí generace XK80. Design vychází také z Tundry a vypadá skvěle. Ale předchozí model se vyráběl 15 let, což je v automobilovém světě ekvivalent věčnosti, takže moderně by vedle ní vypadalo vlastně cokoliv.

Do testu nám dorazila Sequoia ve výbavě Platinum. Obří SUV je samozřejmě sedmimístné (ale můžete si zvolit šestimístnou konfiguraci s dvěma křesly v druhé řadě), ale když schováte třetí řadu sedadel (dostatečně velkou i pro dospělé, byť sedáky jsou nízko nad podlahou), dostanete opravdu obří zavazadlový prostor. Kvůli baterii hybridního systému je sice menší než u předchůdce a s třetí řadou sedadel má po jejich sklopení podlahu docela vysoko, ale pořád je dost velký. Co uvítáte, je dobrý výhled ven, a to všemi směry. Přece jen mít přehled o koncích auta při jeho rozměrech je nesporná výhoda.

Foto: Dajbych 4x4

Toyota má hned dvě obří SUV - Land Cruiser řady 300 a ještě větší model Sequoia.

V základní výbavě jsou vyhřívaná sedadla, střešní okno, infotainment s 12,3palcovým velkým dotykovým displejem, audiosystém JBL, adaptivní tempomat a panoramatický kamerový systém. Ten se u takhle velkého auta opravdu hodí. Vyhřívaný volant, panoramatické střešní okno nebo ventilovaná sedadla jsou za příplatek. Ale skvělá funkce jsou elektricky výsuvná zrcátka pro případ, že potáhnete přívěs. Interiér je velmi kvalitně zpracovaný a tady se Sequoia před svými luxusními dvojčaty Land CruiseremLexusem LX nemusí stydět. Je ale dobré připlatit si za nášlapy, aby se vám do auta lépe nastupovalo. Ty jsou potom elektricky ovládané s možností jejich deaktivace.

Místo osmiválce přišel hybrid

Toyota použila modulární platformu GA-F na rámu s nezávislým zavěšením všech kol. Pod vysokou přední kapotou najdete totéž, co v Tundře, tedy hybridní vidlicový šestiválec V35A-FTS Twin-Turbo i-Force Max o objemu 3,4 litru (akorát v Tundře se nabízí i nehybridní pohon, který u modelu Sequoia v nabídce není). Díky hybridu se dá spotřeba dostat i pod 11 litrů. Celkový výkon je 443 koní, tedy 326 kW (elektromotor dosahuje výkonu 36 kW) a točivý moment 790 Nm. Stovku auto pokoří už za 5,6 sekundy, takže na papíře je ve všech parametrech lepší než předchozí generace, i když její osmiválec nabízel nádherný zvuk.

Foto: Dajbych 4x4

Sequoia má moderní a prostorný interiér.

Sequoia vsází na desetistupňový automat AWR10L65 ECTi Direct Shift. Spotřeba se pohybuje do patnácti litrů. Na silnici je Sequoia nesmírně pohodlná a příjemná. Můžete v ní strávit i několik hodin a nevystoupíte unavení. Řízení je ale trochu odtažité, tady se prostě původ v užitkovém pick-upu nezapře. A na limitu bude obří SUV pochopitelně nedotáčivé, ovšem má velmi potlačené náklony. Jízdní režimy samozřejmě promění chování auta. V režimu Sport je Sequoia příjemně agilní a rychle reaguje, skoro by tím zamaskovala i svou hmotnost. Pocitově by to bylo asi nejrychlejší podobně velké SUV. V režimu Eco působí naopak hodně líně.

Jízda v obřím SUV váš neunaví

Konkrétní auto má přiřaditelný pohon všech kol, ale Toyota nabízí i zadokolku. U výbavy Platinum jsou použity automatický samosvorný diferenciál LSD a dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami. Adaptivní tlumiče, vzduchové odpružení a systém autonivelace zadní nápravy je za příplatek, ale jsou tu tlumiče Bilstein s upravenými pružinami. Jízdní režimy ovládáte přes systém Multi-Terrain Select, nechybí ani Crawl Control a asistent pro sjíždění svahů. Jistě, Sequoiu si asi nekoupíte na drsné projíždění džunglí, ale když potřebujete auto do nepohody, jsou její schopnosti dostačující. Obří SUV váží necelé tři tuny.

Takže, máte potřebu mít největší a velmi odolné SUV od Toyoty doma? Do většiny dealerství byste jeli marně, ale i nákup modelu Sequoia se dá vyřešit u nás. Stejně jako v případě modelu Tundra, vám i model Sequoia prodají u specialistů Dajbych 4×4 v Plzni. Pokud tedy tohle robustní obří SUV potřebujete, chcete a využijete, nemusíte pro něj až za oceán. Jen počítejte s cenou startující na hranici 2,8 milionu korun bez DPH.

Načítám