Článek
Když usednete do interiéru v podstatě kteréhokoli velkého Audi, neubráníte se pokaždé znova pochvalnému pokývání nad dílenskou a materiálovou kvalitou. Jistě, minimalistický, až strohý germánský design nemusí vyhovovat každému, jenže co se týče kvality, není vůbec o čem diskutovat. A když se setmí, ambientní osvětlení s volitelnou barvou i intenzitou tomu ještě pomůže.
Spousta prostoru, pohodlné sedačky, špičková výbava, to všechno pomáhá k pocitu naprosté pohody. V případě testovaného auta si můžete připočítat ještě absolutní ticho v městském provozu, kde tato Q7 dokáže fungovat výhradně na elektrickou část pohonu. Elektromotor má 130 koní a 400 Nm, což bohatě stačí i na poměrně svižný pohyb v městské dopravě a auto se v plně elektrickém režimu rovnou zapíná. Počítá se zkrátka s tím, že jako typický majitel plug-in hybridu ho každý večer doma zapojíte do svého wallboxu a druhý den budete jezdit především na elektřinu a až v případě potřeby i na benzin.
Nutno ovšem říct, že při delší jízdě po okreskách a dálnicích si v Audi Q7 rozhodně nemůžete vůbec na nic stěžovat. Ano, elektrický pohon spolu s akumulátorem o kapacitě 17,3 kWh, který autu vystačí na zhruba 40 km elektrické jízdy, přihodil k hmotnosti tři metráky a posunul celkovou hodnotu na 2,5 tuny, takže do zatáček se nemůžete vrhat úplně bezhlavě, nicméně benzinový vidlicový šestiválec s tou hmotou nemá ani ten nejmenší problém a ve vhodných chvílích si samozřejmě nechá i trochu pomoct od elektromotoru.
Celkových 462 koní a 700 Nm jsou hodnoty, které nechají v prachu za sebou drtivou většinu běžné konfekce. S výjimkou osmiválcového modelu SQ7 je tohle nejrychlejší Q7, která momentálně existuje. A když budete správně nabíjet a jezdit rozumně, bude to zároveň i jedna z nejúspornějších. Více informací se dozvíte ve videu.