Článek
Vidíte novou masku Vizor s upravenými LED světly a přepracovaným nárazníkem? Výborně, tak to o změnách na nové Corse víte to nejpodstatnější. Ono když máte v nabídce takovou legendu s historií píšící se čtyři dekády, za které vzniklo šest generací a prodalo se přes 14,6 milionu kusů, už celkem víte, co děláte a nemusíte v rámci produktové modernizace provádět žádné zásadní změny.
Proto v kabině najdete kromě mírně upraveného volantu a masážních sedaček především nový digitální přístrojový štít a nový infotainment – ten běží na výkonnější technice (Qualcomm Snapdragon), a nejmodernější systém na 10palcovém dotykovém displeji je tak nejen pohlednější, přehlednější a přívětivější, ale také rychlejší. Navíc už umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay (k tomu můžete mít také indukční nabíjení). Další novinkou je panoramatická parkovací kamera s vysokým rozlišením poskytující daleko lepší přehled o prostoru za autem (a to i za tmy).
Nic moc se naštěstí nezměnilo pod kapotou, pokud jde o benzinové motory. Jádrem nabídky je stále benzinový tříválec 1,2 litru s atmosférickým plněním (o výkonu 75 koní) nebo přeplňováním turbodmychadlem (100 nebo 130 k) kombinovaný s manuální (5 stupňů pro verzi 75 k, 6 stupňů pro stokoňovou) nebo automatickou převodovkou (8stupňový měničový automat pro obě přeplňované varianty).
Novinka se akorát musí obejít bez naftového motoru, ale nikomu asi moc chybět nebude, v téhle kategorii se už stejně prakticky neprodávají. Náhradou za něj je hybridní jednotka kombinující zmiňovaný přeplňovaný 1,2 PureTech s 48V mild-hybridní technikou a automatickou dvouspojkovou převodovkou. Výsledkem je kombinovaný výkon 136 koní, přičemž 28koňový elektromotor sbírá energii při každém povolení plynu a dokáže s ní roztáčet kola při vypnutém spalovacím motoru (až do rychlosti 135 km/h) nebo spalováku pomáhat při potřebě silnější akcelerace. Ve finále tak ušetří v průměru skoro litr benzinu a v městském prostředí byste měli strávit až 50 % jízdního času v elektrickém režimu.
Pokud ale chcete jezdit čistě na elektřinu, je tu pro vás Corsa-e. Tu můžete mít v původní verzi (výkon 136 k a baterie 50 kWh) nebo nové výkonnější variantě vybavené 156koňovým elektromotorem a 51kWh baterií. To nezní jako velký rozdíl, ale v reálu je – silnější varianta má při jízdě citelně lepší odpich (z klidu na stovku zrychlí o 0,6 sekundy rychleji) a je také úspornější, díky tomu ujedete na jedno nabití až 405 kilometrů místo dřívějších 353 km. Cenový rozdíl mezi nimi je podle německých cen nějakých 80 tisíc, takže volba je poměrně jasná…
A když už jsme u těch cen, český ceník bude k dispozici již na začátku listopadu, takže vám nemůžeme říci žádné detaily. Ale máme přislíbeno, že nová Corsa nepodraží. Což je dobře, protože aktuálně nepatří k nejlevnějším (snad to bude kompenzovat rozsáhlejší základní výbavou). A zvlášť to platí pro elektrickou verzi, která s cenovkou vysoko přes 800 tisíc korun na dnešní konkurenci prostě nemá. Nechme se ale překvapit, s čím Opel vyrukuje.
Bez ohledu na cenu je Opel Corsa stále příjemným malým městským autem, které je nyní ještě pohlednější, vybavenější, digitálnější a v případě elektrické verze také výrazně použitelnější než dříve.