Článek
Současná generace vlajkové lodi značky Peugeot se představila světu již v roce 2018, proto je ideální chvíle na její vkusné designové osvěžení a velmi decentní technické vylepšení. Nečekejte žádné dramatické změny…
Co je nového?
To vidíte na první pohled – nová 508 se chlubí širokou maskou současného střihu (a s novým logem značky) a třemi LED „drápy“ propojujícími přední světlomety s přepracovaným nárazníkem. Tenčí světlomety jsou navíc vybavené neoslňující Matrix LED technikou (standard pro všechny verze). Zadní partie pak zdobí koncová světla s přepracovanou grafikou a místo loga je tu nápis PEUGEOT přes celou záď. Nesmí chybět nové designy kol a tři nové laky karoserie (bílá Okénite, modrá Eclipse a šedá Titane a Selenium).
Na digitálním přístrojovém panelu a 10palcovém infotainmentu s vylepšeným displejem běží nejnovější verze systému s širokou online funkcionalitou a mobilní konektivitou (přes bluetooth propojíte hned dva telefony) – především ale s přehlednějším rozhraním a snazším ovládáním (tomu by měly pomáhat i fyzické klávesy pod displejem, které pokračují beze změny).
Nijak zásadně se neměnila ani nabídka motorizací, jenže ona je už od minula docela úzká. Můžete vybírat mezi čtyřválcovým turbodieselem 1,5 BlueHDi o výkonu 130 koní (kombinovaný s osmistupňovým automatem) nebo dvěma benzinovými plug-in hybridními jednotkami o výkonu 180 nebo 225 koní. Na vrcholu je pak sportovně laděná 360koňová verze Peugeot Sport Engineered.
Jak jezdí?
Copak jak jezdí, ale jak u toho vypadá! Nový design Peugeotu 508 opravdu sluší, posouvá jeho úroveň zase o něco výš. Akorát vám nemůžeme říci, jak dobře svítí jeho Matrix LED světlomety, protože jsme jezdili za světla. Ale můžeme vám říci, že s novým infotainmentem je radost pracovat, protože je svižnější, přehlednější a intuitivnější, navíc lépe vypadá. Také nové HD kamery parkovacího systému přinášejí ostřejší a barevnější obraz okolí. To jistě oceníte.
Zážitek za volantem je tak stejný jako dříve a hodný statusu vlajkové lodi. A to platí dokonce i sportovnější pro verzi PSE, která má sice tužší podvozek a anatomická sedadla, aby vás podržela v ostře projížděných zatáčkách (přece jen máte pod pravým chodidlem na povel stádo 360 koní), ale také umí tiše plout na elektřinu (na jedno nabití papírových 59 km). Většina zájemců však jistě sáhne po úsporném dieselu a chybu určitě neudělají.
Kolik stojí?
Peugeot cílí s modelem 508 primárně na firemní zákazníky, takže v ceníku neuvidíte žádné akční slevy – ty si musíte vyjednat až s prodejcem. 508 tak začíná na ceně těsně pod milionem, i proto, že tu není žádná základní Active výbava, ale začíná se až u lepší Allure, která má vše podstatné.
Vyšší úroveň GT k tomu kromě vizuálních prvků přidává ještě třeba adaptivní tempomat Stop&Go spojený s udržováním jízdy v pruhu, parkovací asistent s 360° kamerovým pohledem, systém čistění vzduchu v kabině, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s AGR certifikátem a vyhříváním a další lákavé prvky.
V ceníku chybí sportovní plug-in hybridní verze Peugeot Sport Engineered, kterou automobilka na českém trhu nabízí trochu jako podpultovku. Když ale přijdete k prodejci, oznámí vám oficiální cenu 1 750 000 Kč pro sedan (ve skutečnosti jde o liftback) a 1 790 000 Kč pro kombi.