Hlavní obsah

To nejlepší auto, jaké BMW vyrábí: Vrcholná i7 M70 ohromuje nejen luxusem, ale i rychlostí

Foto: BMW

Luxusní limuzína s výkonem 660 koní? BMW se s tím rozhodně nemaže a novou i7 připravilo i v extra opepřené variantě s označením M70, kterou jsme mohli poprvé prohnat po silničkách kolem chorvatské Rovinje.

Článek

„Bavorský Rolls-Royce“ – tak by asi nejlépe šel popsat model i7, současná vlajková loď německé automobilky, která vlastní britskou aristokratickou značku již od roku 1998 a leccos se od ní za tu dobu přiučila (a naopak). A všechno toto know-how pak vrhla právě do návrhu a konstrukce i7 – ta díky tomu pluje po silnici naprosto tiše a hladce, posádka si zcela nerušeně hoví v luxusu, dokonce i dveře umí i7 otevírat a zavírat sama bez asistence sluhy.

Jak jistě chápete, taková luxusní limuzína nutně nepotřebuje disponovat silou 660 koní. Rolls-Royce sice nejčastěji využíval mocné dvanáctiválce, ale především pro jejich jemný a vyvážený chod, který pohodu posádky na palubě nijak nerušil. Ostatně jeho výkon vždy popisovali jako „dostatečný“. Ale u BMW si řekli: „Proč ne…?“

Foto: BMW

Označení M70 znamená vrcholnou verzi i7.

Nakonec technologická výkladní skříň značky by měla zákonitě být také tím nejpokročilejším autem v nabídce. Nová nejvýkonnější verze i7 M70 se tak může pochlubit nejsilnějším elektromotorem, jaký u BMW kdy vyvinuli – jednotka roztáčející zadní kola produkuje mocných 489 koní a přichází s celou řadou vylepšení (šestifázová elektronika, vysoký točivý moment při nízké hlučnosti, snížení spotřeby cenných kovů atd.). Další inovací je trakční baterie páté generace, kterou najdete i v modelu i5 – tady má však místo 81,2 kWh kapacitu rozšířenou na 101,7 kWh.

Foto: BMW

Sofistikovaná platforma integruje ty nejmodernější technologie.

Výsledkem je dojezd na úrovni 488-560 km (podle specifikace) a především celkový výkon 660 koní a 1 100 Nm. Z klidu na stovku tak i7 M70 vystřelí za pouhých 3,7 sekundy a rozjede se až na maximální rychlost 250 km/h. Nejrychlejší elektrické BMW tak dokáže jet skutečně pekelně rychle – drtivou akceleraci při startu překonává jen blesková reakce při pružném zrychlení. Stačí se zadívat na horizont, trochu přišlápnout plyn – a už jste tam.

Naštěstí je však celá ta brutální akcelerace podávána bez krutých fyzikálních útoků na posádku. Vnímáte, jak vás tajemná síla zamáčkne do sedačky, ale necítíte se jako zmlácený pes pokaždé, když si tuhle senzaci budete chtít užít. Žádná divočina, ale velmi precizně a kontrolovatelně podávaná dávka rychlosti (i když skutečně sloní dávka), jak se na luxusní limuzínu sluší a patří.

Foto: BMW

Nová i7 není zrovna krásné auto, ale je bezpochyby majestátní a reprezentativní.

Když se pak silnice začne kroutit, kupodivu najednou zapomenete, v jak velkém a těžkém autě sedíte. Technika vám i tentokrát přispěchá na pomoc – i7 M70 je totiž kromě ukrutné palebné síly vyzbrojená také černou magií bavorských podvozkových inženýrů. Konkrétně specifickým adaptivním vzduchovým podvozkem s aktivními stabilizátory a kontrolou náklonů, na 21palcových kolech můžete mít nazuté sportovní pneumatiky a spolu s předními koly se aktivně natáčejí i ta zadní.

Foto: BMW

Špičková technika vám pomáhá na rovinkách i v zatáčkách.

V zatáčkách se kolem vás i7 o číslo smrskne a hbitě se proplétá po točitém asfaltu, ochotně poslouchá vaše pokyny volantem, v oblouku se nechá řídit i plynem a na výjezdu vás katapultuje na rovinku, aby pak poslušně zpomalovala v nájezdu do další zatáčky. Samozřejmě musíte mít respekt k hmotě a její setrvačnosti, ale i7 M70 předvádí skutečně impozantní jízdní dovednosti a dokáže se na náročných cestách přesouvat rychlostí, která je na auto tohoto typu snad až nemravná.

Foto: BMW

Kabina i7 je skutečně luxusní prostředí a za volantem se budete cítit jako doma, takže možná dáte osobnímu řidiči volno a užijete si radost z jízdy sami.

Když ale zrovna nebudete mít náladu na dovádění, stačí auto přepnout do komfortu a užívat si úžasného pohodlí na palubě – rozvalujete se v příjemné anatomické sedačce, užíváte si kvalitních materiálů a jejich na pohled i dotek krásného sladění, sofistikované digitalizace, naprosto bezhlučné a plavné jízdy s podporou pokročilých jízdních asistentů, která by vás mohla klidně ukonejšit ke spánku (naštěstí by vás aut samo upozornilo na ztrátu koncentrace).

Vrcholná BMW i7 M70 není „emkem“ v tom pravém slova smyslu, to by musela být o poznání drsnější ve svém projevu a musela by na Nürburgringu zajet nějaký oslňující čas – jenže pak by nevyhnutelně byla trochu moc ostrá pro silniční použití, a to se k i7 prostě nehodí. Berte ji jako auto, které vás kromě komfortu a luxusu bude rozmazlovat i přebytkem výkonu (aby vám v žádné situaci nechyběl) a ohromující šíří schopností. Je to zkrátka to nejlepší auto, které BMW aktuálně vyrábí.

BMW si to nejlepší také nechá patřičně zaplatit – na i7 M70 visí cenovka 4 604 600 Kč, konečnou částku však můžete ještě vyšroubovat o poznání výš díky nabídce příplatkové výbavy a skoro nekonečným možnostem individualizace.

Načítám